آن‌قدر درباره عوارض نابودی محیط زیست و قطع درختان صحبت می شود کسی نیست که نداند درختان برای محیط زیست و نسل آینده چقدر با ارزش هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه،   تاکیدات بسیار و خبرها و مقاله ها ی زیادی که در این باره گفته و نوشته شده است  اما هر روز شاهد قطع درختان هستیم که به بهانه های مختلف  بریده می شوند.

جنگل ها اکوسیستم پیچیده ای هستند که به هر صورت در این سیاره نقش مهمی را ایفا می کنند هنگامی که آنها تخریب می شوند، می توان منتظر حوادثی زنجیره ای   چه در سطح محلی و چه در سطح جهانی  بود.

نابودی  گونه های جانوری و گیاهی ؛ فرسایش خاک ؛آلودگی هوا و آب  همه در پی قطع درختان ایجاد می شود  انسانها علاوه بر اینکه به طور مستقیم  به قطع درختان اقدام می کنند و باعث نابودیشان می شوند گاهی نیز با سهل انگاری  موجب تخریب  این موجودات زنده می شوند.

رییس اداره منابع طبیعی و ابخیز داری استان کرمانشاه  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه،    گفت: طبق  ماده 42 قانون حفاظت وبهربرداری از جنگلهاومراتع قطع غیر مجاز درختان جریمه دارد.

وی گفت: طبق قانون [مصوبه ۹۶/۸/۲۳ هیأت وزیران] نرخ جدید قطع درختان جنگلی اعلام شده است.

 شیخ ویسی گفت: درختان شمشاد؛ زربین ؛ سرخدار ؛ سرو خمره ای وسفید پلیت ؛ حرا وچندل ؛ ارس ؛ فندق ؛ زیتون طبیعی ؛ بنه(پسته وحشی)گون ؛  شیشم ؛ گردوی وحشی ؛ بادام جنگلی ؛ (بادامک.)کهور ؛ آکاسیا وکنار هر اصله درخت ۷۵۰۰۰/۰۰۰ ریال جریمه دارد.

 

 وی گفت: درختان راش. زبان گنجشک. بلوت.ملچ. افرا. شیر دار.الوکک. توسکا. نمد دار نیز  هر اصله درخت ۵۲/۵۰۰/۰۰۰ریال جریمه باید پرداخت شود.

 

 شیخ ویسی افزود:  درختان سایر گونه ها هراصله ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ریال در صورت قطع غیر مجاز باید جریمه پرداخت کنند.

 

انتهای پیام/ز

 

عوارض نابودی محیط زیست و قطع درختان

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.