متخلف خرید و فروش جانواران وحشی در فضای مجازی شناسایی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از شناسایی متخلف خرید و فروش جانواران وحشی در فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد قلی نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول به درج آگهی های خرید و فروش جانوران وحشی در فضای مجازی متخلف خرید و فروش جانور وحشی بز کوهی در دزفول اشاره کرد و بیان داشت: با شکایت اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان و با دستور قضایی و تحقیقات بعمل آمده فرد متخلف شناسایی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: هرگونه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی نیازمند اخذ مجوز لازم از سازمان حفاظت محیط زیست دارد و هرگونه درج آگهی خرید و فروش جانوران وحشی اعم از پرندگان و خزندگان و پستانداران و سایر گونه ها در فضای مجازی و سایت های اینترنتی بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و غیر قانونی است.

گفتنی است؛ برخی افراد سودجو با درج آگهی های تبلیغاتی در فضای مجازی مبادرت به فروش گونه های جانوری می نمایند که این عمل موجب خروج بیش تر گونه ها از طبیعت و کاهش جمعیت گونه های جانوران وحشی گردیده و از سوی دیگر نگهداری برخی از گونه های جانوری در منزل و محیط های مصنوعی موجب مرگ و میر سریع گونه ها و یا ممکن است موجب انتقال بیماری های مشترک انسان و جانوران گردد.

انتهای پیام/گ

شناسایی متخلف خرید و فروش جانوران وحشی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.