مسابقات تیرانداری کشور‌های اسلامی با حضور ۵۷ کشور در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی از مسابقات تیراندازی کشور‌های آسیایی با حضور ۵۷ کشور در مهرماه و مسابقات قاره‌ای بیلیارد با حضور بیش از ۳۰ کشور جهان به میزبانی تبریز خبرداد.

وی افزود: اردیبهشت‌ماه سال‌جاری میزبان مسابقات قاره‌ای بیلیارد با حضور بیش از ۳۰ کشور جهان در تبریز خواهیم بود که این مسابقات برای اولین‌بار است که به میزبانی یک استان برگزار خواهد شد که برای ۳۴ کشور دعوت‌نامه ارسال شده و تا به امروز ۲۰ کشور اعلام آمادگی حضور کرده و تا دهه اول تعداد کشور‌ها به بیش از ۳۰ کشور خواهد رسید.

بهتاج در ادامه به برگزاری مسابقات والیبال آسیایی در تبریز اشاره کرد و گفت: این مسابقات با حضور ۱۸ تیم در تیرماه سال‌جاری در تبریز برگزار خواهد شد که دو سالن شهید پورشریفی و شهید اقدمی را برای این مسابقات آماده خواهیم کرد.

وی در خصوص عدم مقبولیت دو سالن پورشریفی و اقدمی از نظر کفپوش و نور سالن توسط فدراسیون جهانی، توضیح داد: به صورت بسیج‌وار اقدام به بهسازی کفپوش و نور این دو سالن کرده‌ایم و حتی امروز بارگیری کف سالن پورشریفی مطابق با استاندار جهانی از کشور آلمان انجام گرفت و قول فراهم کردن ۲ سالن در حد استاندارد جهانی را تا آخر خردادماه را برای برگزاری مسابقات آسیایی می‌دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: سالن‌های ورزشی را در حدی استاندارد سازی خواهیم کرد که بتوان حتی میزبان مسابقات جهانی شد.

وی با تاکید به اهمیت برگزاری مسابقات آسیایی والیبال مردان در تبریز، ابراز کرد: این مسابقات تعیین کننده قهرمان آسیا بوده و در کنار آن ۴ تیم برتر به مسابقات جهانی راه خواهند یافت از ارزش و سطح بالایی برخوردار است.

بهتاج برگزاری سمن‌های گردشگری و کارگاهی کشور در تبریز را یکی دیگر از برنامه‌های رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ دانست و گفت: سمن‌ها در اشکال مختلفی در حال فعالیت هستند که سمن‌های گردشگری در دهه دوم اردیبهشت ماه به میزبانی تبریز گردهم خواهند آمد و به آن‌ها مدرک عالی اعطا خواهد شد که البته تمام هزینه را وزارت ورزش و جوانان تقبل کرده است.

وی متذکر شد: تبریز علاوه بر مسابقات مطرح شده میزبان مسابقات اسکواش و وزنه‌برداری پیشکسوتان آسیا نیز خواهد بود که برای برگزاری این مسابقات سالن فتح خیبر تبریز در حال آماده‌سازی است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: مسابقات تیراندازی کشور‌های اسلامی با حضور ۵۷ کشور در مهرماه به میزبانی تبریز یکی دیگر از رویداد‌های بزرگ ورزشی در تبریز ۲۰۱۸ خواهد بود. 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری مسابقات قاره‌ای بیلیارد با حضور بیش از ۳۰ کشور جهان درتبریز

برچسب ها: جوانان ، وزنه برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.