قدیمی: ۳ تیم به مسابقات جهانی بین دانشگاهی اعزام می‌شوند

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی گفت: به دلیل کمبود بودجه تنها ۳ تیم به مسابقات جهانی بین دانشگاهی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بهرام قدیمی رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی در نشست خبری امروز اظهار کرد: نوزدهمین دوره بازی های بین دانشگاهی جهان روز سه شنبه 4 اردیبهشت در کشور بلژیک آغاز می‌شود.

ایران در بخش بسکتبال بانوان، بسکتبال آقایان و فوتسال حضور خواهد داشت. این رقابت ها در رشته‌های ورزشی فوتبال، فوتسال، بسکتبال، تنیس و گلف برگزار می شود. اما به دلیل کمبود بودجه تنها در ۳ رشته حضور داریم. به دلیل افزایش قیمت دلار نتوانستیم تیم های بیشتری اعزام کنیم اما با روی کار آمدن سلطانی فر و اسبقیان تعاملات بیشتر شده است. امیدوارم در آینده بتوانیم در رشته های بیشتری حضور داشته باشیم.

قدیمی افزود: ۳۳ کشور در این رقابت‌ها حضور دارند. مربیان تیم های فوتسال ما آقایان شمس و طاهری و مربی تیم بسکتبال صمد نیکخواه بهرامی است. در بخش فوتسال دانشگاه های بارسلونا،هامبورگ، بیروت، روسیه، الجزایر، رم ایتالیا، انگلستان، برج اسکاتلند، ایران و دانشگاه بلژیک حضور دارند. در بسکتبال پسران کشور دانشگاه های کرواسی،روسیه، بیروت و بارسلونا هم گروه هستند. در بخش بسکتبال بانوان با تیم‌های روم ایتالیا، لندن، بارسلون و بیروت هم گروه هستند. ان شالله سال آینده در فوتسال و فوتبال بانوان حضور خواهیم داشت.

او ادامه داد: یکی از امتیازات خوب این فدراسیون آن است که با وجود تفاوت های فرهنگی، در این فدراسیون نوعی همگرایی اجتماعی با زبان ورزش، تولید ارتباط معنادار منبع قدرت و ارزش ها و هنجارها را شاهد هستیم. ما با فدراسیون ها و ورزش های حرفه ای تفاوت داریم. تمرکز فدراسیون های حرفه ای بیشتر بر روی سرمایه گذاری های اقتصادی است در حالی که ما بیشتر به نخبگان دانشگاهی، مسائل فرهنگی، ارتقای ارزش های انسانی و در کنار هم بودن تاکید داریم. ما هیچ وقت رژیم‌صهیونیستی را به این مسابقات دعوت نکردیم و تیم ها در آرامش کامل رقابت های خود را انجام می دهند.امسال عربستان و بحرین نیز در رقابت ها حضور ندارند. مسابقات مطمئنا از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی بیان کرد: استعدادهای خوبی هم در این رقابت ها کشف می شوند. سال های گذشته نیز این اتفاق افتاده است.این استعداد در حال حاضر در خدمت فدراسیون هستند.

قدیمی خاطر نشان کرد: این فدراسیون زیر نظر کمیته ملی المپیک کار می کند و یک فدراسیون رسمی است و در مجمع حق رای دارد. مطمئنا با توجه به تعاملات خوبی که وزارت ورزش داریم شکوفایی بیشتری خواهیم داشت و با فیزو رقابت می کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات قدیمی درباره بازی های بین دانشگاهی جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار