طرح ایران مهارت بر مبنای کارآفرینی در استان مرکزی اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اجرای طرح ایران مهارت که به منظور سنجش شایستگی ریسک پذیری انگیزه پیشرفت کنجکاوی خلاقیت پشتکار استقلال‌طلبی کارآفرینان موفق و بر مبنای مطالعه زندگی کارآفرینان بزرگ ایران طراحی شده است به تصویب رسید.

فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در حاشیه این جلسه  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: در این جلسه درباره اجرای طرح ایران مهارت در مدارس با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای بحث و مقرر شد که ۵ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استان مرکزی یک مهارت را از ابتدای سال آموزش ببینند.

فولادوندافزود:بخشی از اعتبار این طرح از منابع داخلی و بخشی دیگر از منابع اداره کل فنی و حرفه‌ای و بخشی هم از محل اعتبارات شورای آموزش و پرورش تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه همچنین گزارشی در ارتباط با روند برگزاری مراسم تجلیل از معلمان مطرح شد که فرآیند آن نسبت به سال گذشته تا حدودی تغییر کرده و معیار تشخیص و شناسایی معلمین برتر و ممتاز را از حوزه‌های کمی به حوزه‌های کیفی انتقال دادیم که معیار قابل قبولی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد که حجم ابلاغی برای حوزه سواد آموزی به اندازه ۲ هزارو ۷۰۰ نفر و طبق عملکرد سال گذشته استان باشد.



۱۰ اجرای طرح ایران مهارت برای ۱۰ درصد از دانش آموزان دوره اول متوسطه


سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در این جلسه گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۰ درصد از دانش آموزان پایه‌های هفتم هشتم نهم دبیرستان‌های دوره اول متوسطه استان‌های البرز سمنان گلستان قزوین تهران و شهرستان‌های آن مازندران و استان مرکزی طرح ایران مهارت را اجرا می‌کنند

آقازاده افزود: فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش این است که دولت و ملت در کنار یکدیگر باشند و از نظرات مردم و کارشناسان استفاده شود که دولت هم باید در این بین سهم خود را ایفا کند.

وی اضافه کرد: استان مرکزی در این هفته برنامه‌های خوبی به مناسبت هفته معلم پیش رو دارد تا از بخشی از تلاش‌های معلمان تقدیر شود.

جلسه امروز دویست و بیست و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش و اولین جلسه شورای اموزش و پرورش استان مرکزی در سال ۹۷ بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.