تسهیلات گمرک برای واحد‌های تولیدی استان یزد در سال جاری

مدیرکل گمرک استان یزدگفت:گمرک بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری ،مدظله العالی، در نامگذاری سال جاری به نام حمایت از کالای ایرانی نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای حمایت از تولید در نظر گرفته است.

مدیرکل گمرک استان یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت: پذیرش کالا‌های ورود موقت واحد‌ها تولیدی برای پردازش جهت صادرات قطعی و استرداد حقوق ورودی مواد اولیه وارداتی مورد استفاده در صادرات از جمله تسهیلات گمرک در سال جاری برای واحد‌های تولیدی است.

وی افزود: همچنین مهلت ضمانتنامه برای مواد اولیه، ماشین آلات خط تولید، قطعات منفصله و قطعات یدکی مورد نیاز واحد‌های تولیدی، شرکت‌های دانش بنیان، فعالان مجاز اقتصادی، انواع دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی، بیمارستانی وآزمایشگاهی و توانبخشی حداکثر ۱۵ بهمن ۹۷ در نظر گرفته شده است.

سلمانی  با بیان اینکه بستر‌های لازم برای صادرات ریلی در استان فراهم شده است افزود: گمرکات استان آمادگی دارد تا تمهیدات لازم برای تسهیل صادرات از مسیر ریل را بیش از گذشته فراهم کند.

 محمد حسین سلمانی در جریان بازدید مدیرکل راه آهن استان از گمرک استان گفت: حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی از وظایف و ماموریت‌های اصلی گمرکات بوده و از ۲ دهه پیش تاکنون این اداره کل در راستای اجرای سیاست‌های حمایتی گمرک جمهوری اسلامی ایران با ارائه تسهیلات ویژه‌ای نظیر ارزیابی در محل برای کالای صادراتی در این مسیر گام برداشته است.

وی ادامه داد: گمرک بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری ،مدظله العالی، در نامگذاری سال جاری به نام حمایت از کالای ایرانی نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای حمایت از تولید در نظر گرفته است که از جمله آن می‌توان دریافت ضمانتنامه بانکی بابت عوارض صادراتی اشاره کرد که پیش از این به صورت نقد از تولید کنندگان دریافت می‌شد.

مصطفی داودی مدیرکل راه آهن یزد نیز در این دیدار با اشاره به موقعیت ویژه این استان از حیث مسیر‌های ریلی گفت: این اداره کل خط و سکوی اختصاصی برای صادرات در نظر گرفته است.

وی افزود: خطوط ریلی استان برای صادرات آماده شده و این آمادگی وجود دارد تا ریل در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

فراهم شدن بستر‌های لازم برای صادرات ریلی در استان یزد

برچسب ها: گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار