حضور گروه موسیقی بین المللی در منطقه آزاد اروند

رئیس انجمن موسیقی خرمشهر گفت: پیشنهادهایی برای حضور سه گروه موسیقی بین المللی تا پایان امسال در منطقه آزاد اروند در حال بررسی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سید احسان مرعشی پور رئیس انجمن موسیقی خرمشهر امروز در حاشیه برگزاری کنسرت آواز و موسیقی توسط موزیسین های فرانسوی در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس گفت: سه پیشنهاد از کشورهای ایرلند، ترکیه و انگلستان برای اجرای در منطقه آزاد اروند وجود دارد که با توجه به وجود برخی محدودیت ها در صدور ویزا و لزوم انجام هماهنگی های لازم، این پیشنهادها در دست بررسی است که با طی شدن این مراحل تا پایان امسال باز هم در منطقه آزاد اروند شاهد اجرای بین المللی گروه های موسیقی خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه در اجراهای بین المللی محدودیت در نوع ساز وجود ندارد، افزود: گروه موسیقی از ایرلند یک گروه ویولن است، ترکیه تنور فلوت و پیانو است و گروه انگلیستانی نیز گروه تنور پیانو و ویولن است.

 رئیس انجمن موسیقی به اجرای گروه فرانسوی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: این گروه در پی حضور سال گذشته خود امسال نیز بنا بر اعلام علاقمندیشان باز هم در منطقه آزاد اروند حاضر شدند و با حضور سه روزه خود علاوه بر اجرای زنده در سالن خلیج فارس خرمشهر به برگزاری دوره آموزشی آواز و پیانو طی دو روز در آبادان پرداختند.

مرعشی پور افزود: بعد از ۴۰ سال، این سومین اجرای بین المللی در خرمشهر و آبادان است و منطقه آزاد اروند به عنوان تنها پایگاهی است که به اجرای بین المللی عمومی در جنوب خوزستان می پردازند.

وی انتقال فرهنگ کشور ایران به هنرمندان دیگر کشورها را یکی از مهمترین اهداف برگزاری کنسرت های بین المللی در منطقه آزاد اروند خواند وگفت: اجرای سه قطعه موسیقی ایرانی توسط هنرمندان فرانسوی نمونه ای از انتقال فرهنگ و هنر ایران به وسیله هنر است.

انتهای پیام/د

برگزاری کنسرت آواز و موسیقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.