مدیرکل کمیته امداد استان تهران از ایجاد 5 هزار و 847 فرصت شغلی برای مددجویان در سال 96 خبر داد.

ایجاد 5 هزار و 847 فرصت شغلی برای مددجویان درسال 96محسن ولیئی، مدیر کل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از طریق اشتغال است، اظهار کرد: در سال گذشته 76 میلیارد و 459میلیون تومان برای اشتغال مددجویان تحت حمایت در استان تهران اختصاص یافته است.

وی، منابع اعتبارات طرح‌های اشتغال را بانک‌های عامل، صندوق توسعه ملی و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت عنوان کرد و افزود: 48 میلیارد و 542 میلیون تومان از منابع بانک‌های عامل 27 میلیارد و 917 میلیون تومان از صندوق قرض الحسنه امداد ولایت برای اشتغال مددجویان اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در سال 96 بیش از ۱۰ هزار مددجوی تحت حمایت در استان تهران مشغول به کار شده‌اند، ادامه داد: در سال گذشته 5 هزار و 847 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده که نسبت به سال قبل از آن بیش از 95 درصد افزایش داشته است.

ولیئی با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال در بخش‌های خودکفایی، توان افزایی، کاریابی و کار انگیزی اجرا می‌شود، بیان کرد: از طرح‌های اجرا شده در استان تهران 3 هزار و 629 خودکفایی، 453 توان افزایی، 433 کار انگیزی و هزارو 332 طرح کاریابی بوده است.

وی تاکید کرد: در سال 96، با اجرای طرح‌های خودکفایی، توان افزایی، کارانگیزی و کاریابی 837 خانوار به مرحله خودکفایی رسیدند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران به نظارت بر طرح‌های اشتغالزایی مددجویان اشاره کرد و ادامه داد: نظارت بر طرح‌های اشتغال مهمترین بخش فرآیند توانمندسازی مددجویان است که موجب پایداری اشتغال و توانمندی مجریان طرح می‌شود.

ولیئی با تاکید بر اینکه استعدادیابی، مشاوره شغلی، آموزش و کاریابی، نظارت و هدایت طرح‌ها از جمله خدمات کمیته امداد در حوزه اشتغال مددجویان است، گفت: ناظران کمیته امداد استان تهران در سال ۹۶ برای پایدارسازی مشاغل، 26 هزار و 808 بازدید از طرح‌های اشتغال مددجویان انجام داده‌اند.

لازم به ذکر است؛ ایجاد فرصت‌های شغلی باعث می‌شود برای هر فرصت چند نفر مشغول به کار شوند که با اجرای این طرح‌ها در سال گذشته 10 هزار نفر مشغول به کار شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار