۶۷ درصد مردم گناوه پرونده الکترونیک سلامت دارند

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت برای ۶۷ درصد جمعیت این شهرستان پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است.

۶۷ درصد مردم گناوه پرونده الکترونیک سلامت دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد بازیاری گفت : وزارت بهداشت در برنامه‌های توسعه کشور موظف به استقرار نظام ارجاع و اجرای پزشک خانواده است که مهمترین ابزار مورد نیاز آن، تکمیل پرونده الکترونیک سلامت است.

وی با بیان اینکه بیشتر پرونده‌های تشکیل شده مربوط به روستا‌های شهرستان است، اظهارکرد: با تشکیل پرونده سلامت، افراد به صورت رایگان چکاپ و غربالگری و در صورت لزوم به پزشک معرفی می‌شوند.

وی گفت: افزایش دسترسی به اطلاعات یکپارچه بیماران، بهبود دسترسی مناطق دور افتاده و روستایی به مراقبت‌های سلامت، صرفه جویی در زمان و تسریع انجام خدمات بهداشتی درمانی، جلوگیری از اقدامات تکراری و مراجعه‌های بی‌مورد، کاهش هزینه‌های درمانی، افزایش مشارکت بیمار در مراقبت بیمار از خود از مزایای پرونده الکترونیک سلامت است.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه بیان کرد: سهولت در انجام پژوهش‌های حوزه سلامت، بهبود مدیریت بیماری‌های مسری و نظارت بر خدمات بهداشتی، ارایه خدمات نوین الکترونیکی به مردم و ایجاد زمینه اطلاعاتی مناسب برای تجمیع داده‌های خدمات و مراقبت‌های بهداشتی از دیگر ویژگی پرونده الکترونیک سلامت است.

وی از افراد ساکن در شهر گناوه که تاکنون نسبت به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت اقدام نکرده اند، خواست با مراجعه به مراکز تعیین شده در اجرای این برنامه مهم که بصورت رایگان انجام می‌شود، مشارکت کنند.

بازیاری یادآورشد: شبکه بهداشت ودرمان برای اجرایی شدن این برنامه در ادارات آمادگی دارد.

انتهای پیام/م

برای 67 درصد از جمعیت گناوه پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.