آغاز طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در بیجار

در راستای گرامیداشت هفته سلامت، طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در بیجار آغاز می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛در راستای گرامیداشت هفته سلامت طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو از 4 اردیبهشت ماه جاری با برگزاری همایش دوچرخه‌سواری در بیجار آغاز می‌شود.

این طرح به همت هیات دوچرخه‌سواری و همکاری شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری و اداره ورزش و جوانان و همراهی هیات‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد برگزار خواهد شد.

محمدحسین محبیان معاون فرماندار بیجار شامگاه شنبه در جلسه‌ای که در این راستا با حضور ادارات عضو شورای ترافیک و سازمان‌های مردم نهاد و روسای هیات‌های ورزشی در سالن شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد با اشاره به برگزاری این طرح ارزشی در بیجار، بر فرهنگ‌سازی این طرح در سطح شهر میان مردم از طریق خبرنگاران و اصحاب رسانه، فضای مجازی و سازمان‌های مردم نهاد تأکید کرد.

محبیان افزود: در ساعاتی از روز هسته مرکزی شهر با ترافیک بسیار سنگیی مواجه است که می‌توان با استفاده از این طرح و فرهنگ‌سازی آن این مشکل را تا حدودی مرتفع کرد.

وی با بیان اینکه شرایط روزمره و عدم  پرداختن مردم به پیاده‌روی و ورزش موجب بروز انواع بیماری‌ها شده و برخی بیماری‌ها از جمله فشار خون عمومیت یافته است، گفت: این موضوع با کم‌تحرکی ارتباط مستقیم دارد و طرح فوق می‌تواند موجب کاهش اندکی از بی‌تحرکی شود.

محبیان با بیان اینکه طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو طرحی دولتی نیست بلکه سمن‌ها و هیات‌های ورزشی در راستای اجرای این طرح تلاش کردند، کاملا مردمی است،  گفت: ادارات دولتی در اجرای این طرح و فرهنگ‌سازی آن هیات‌های ورزشی به ویژه هیئت دوچرخه‌سواری را کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: مسولان ادارات و کارکنان ادارات با اختصاص ساعاتی از روز سه‌شنبه و حضور در این همایش در فرهنگ‌سازی طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو ما را یاری‌گر باشند چرا که مسوولان الگویی برای مردم هستند.

لازم به ذکر است، همایش دوچرخه سواری ساعت 7 و 45 دقیقه صبح چهارم ماه جاری با همت فرمانداری، هیات دوچرخه سواری، شبکه بهداشت و درمان، پلیس راهور و شهرداری و شورای شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/  د م

برگزاری همایش دوچرخه سواری در بیجار

برچسب ها: دوچرخه سواری ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.