چهار هزار واحد نیمه تمام و تعطیل در روستا‌های سیستان و بلوچستان وجود دارد

چهار هزار واحد نیمه تمام و تعطیل در سطح روستا‌های سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید از تسهیلات اشتغال زایی روستایی برای احیای دوباره واحد‌ها استفاده کنند.

محسن کالوندی مدیرکل دفتر استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه طرح‌های اشتغال روستایی استان، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، با تاکید بر به نتیجه رسیدن طرح‌های اشتغال روستایی و اطلاع رسانی عمومی و آموزش مردم برای استفاده از این تسهیلات گفت: در حال حاضراشتغال پایدار مناطق روستایی به ویژه در استان سیستان و بلوچستان با ۵۱ درصد جمعیت روستایی از مهمترین اولویت هاست.

وی افزود: در گذشته اعتبارات زیادی به حوزه اشتغال اختصاص یافته که منتج به اشتغال پایدار نشده است لذا باید نظارت بر طرح‌ها و پرداخت تسهیلات به گونه‌ای باشد که منجر به سوء استفاده از تسهیلات نشود.

مدیرکل دفتر استاندار سیستان و بلوچستان باتوجه به خشکسالی حاکم بر منطقه اولویت بخش کشاورزی را تمرکز در حوزه شیلات و بوم گردی عنوان کرد و افزود با توجه به اینکه طرح‌های بخش کشاورزی با محدودیت‌های آبی روبروست، بخش شیلات و گردشگری در حوزه روستایی استان ظرفیت خوبی برای جذب اعتبار دارد.

کالوندی همچنین بر حضور افراد دارای امتیاز و بومی، برای جذب تسهیلات و اجرای طرح‌های اولویت دار در استان در این طرح تاکید کرد.

مدیر کل جذب و سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه گفت: تمام روستا‌های شهرستان‌های مرزی، بعنوان روستای مرزی محسوب میشوند و طرح‌های قابل اجرا در این روستا‌ها با نرخ ۴ درصد پرداخت خواهد شد.

ماندانا زنگنه افزود: چهار هزار واحد نیمه تمام و تعطیل در سطح روستا‌های استان وجود دارد که باید از این تسهیلات برای احیای دوباره واحد‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/گ

واحدهای تولیدی تعطیل سیستان وبلوچستان

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار