داستان فرصت‌سوزی‌های هندبال/ تعلل فدراسیون و ضرر‌های احتمالی!

در حالی که زمان زیادی تا بازی‌های آسیایی جاکارتا باقی نمانده، هنوز تکلیف کادر فنی تیم ملی هندبال ایران مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی هندبال ایران باید خود را برای بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده کند. با این حال بعد از پایان کار بروت ماچک در تیم ملی هندبال و بازگشت این مربی به کشورش، فدراسیون نشینان هنوز تصمیمی برای کادر فنی تیم ملی هندبال نگرفته اند.

داستان فرصت‌سوزی‌های هندبال/ تعلل فدراسیون و ضرر‌های احتمالی!

به نظر می‌رسید ناکامی تیم ملی هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا، زنگ خطری در گوش اهالی فدراسیون باشد و خیلی زودتر از این‌ها برای بهبود اوضاع دست به کار شوند. اتفاقی که رخ نداد و هنوز در حالی که زمانی نزدیک به چهار ماه به آغاز بازی‌های آسیایی جاکارتا باقی مانده است، هنوز تکلیف کادر فنی تیم ملی مشخص نیست.

محمدرضا رجبی، دبیر کل فدراسیون هندبال ایران عنوان کرده است که هنوز در بررسی گزینه‌های خارجی به نتیجه لازم نرسیده اند و تصمیمی گرفته نشده است: «بعد برگزاری جلسات مختلف و بررسی گزینه‌های متعدد روی ۲، ۳ گزینه به جمع‌بندی رسیده‌ایم و قرارداد‌های اولیه را برای آن‌ها ارسال کرده‌ایم، اما این مربیان درگیر لیگ اروپایی هستند و نمی‌توانند فعلا به ایران بیایند.»

حال به نظر می‌رسد اردو‌های تیم ملی هندبال با کادری ایرانی تشکیل شود تا تمرینات آغاز شده و در ادامه با انتخاب مربی خارجی، شرایط اردو تغییر کند. فدراسیون نشینان در جدیدترین اظهار نظر اعلام کرده‌اند که امکان دارد اردو‌های تیم ملی با حضور کادری ایرانی آغاز شود چرا که شاید تا زمان شروع اردوها، مربی خارجی انتخاب نشود. اما این در حالی است که هنوز کادر ایرانی تیم ملی م. انتخاب نشده است و ملی‌پوشان بدون سرمربی تمرینات خود را پیگیری می‌کنند. اتفاقی که در آستانه برگزاری مسابقاتی مهم همچون بازی‌های آسیایی عجیب به نظر می‌رسد.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که به راستی تیمی که مسابقاتی مهم را در پیش دارد، باید در این وضع از بلاتکلیفی قرار داشته باشد؟ این شیوه انتخاب سرمربی و تعلل فدراسیون هندبال برای سر و سامان دادن به وضعیت تیم ملی، یک وقت کشی خطرناک است که می‌تواند برای این رشته ضرر‌های زیادی به همراه داشته باشد. هندبال یکی از رشته‌های تیمی کاروان ایران در مسابقات جاکارتا به شمار می‌رود که امید به کسب مدال در آن وجود دارد، اما با وضع فعلی تیم ملی خوشبین‌ترین اهالی ورزش نیز نمی‌توانند شانسی برای روی سکو رفتن هندبال در این رقابت‌ها قائل شوند.

داستان فرصت‌سوزی‌های هندبال/ تعلل فدراسیون و ضرر‌های احتمالی!

باید منتظر ماند و دید اهالی فدراسیون هندبال تا چه زمانی با بهانه انتخاب سرمربی تیم ملی هندبال، ملی پوشان را بلاتکلیف نگه خواهند داشت و دست به فرصت سوزی می‌زنند؟ در این باید باید منتظر واکنش کمیته ملی المپیک در این راستا نیز باشیم. در حالی که اغلب رشته‌ها اردو‌های آماده سازی خود را برای این المپیک آسیایی آغازکرده اند، هندبال هنوز در پیچ و خم انتخاب کادر فنی دست و پا می‌زند.

انتهای پیام/

وضعیت نابسامان تیم ملی هندبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار