فوتشال ورزشی در دل زمین‌های شالیزار‌های مازندران

ابداع ورزشی در مازندران که هر ساله به علاقمندان آن افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بهار با تمام زیبایی هایش آمد و فصل کار و تلاش شالیکاران مازندرانی هم در حالی آغاز شده است که در برخی از مناطق مرکزی ساری کشاورزان با برگزاری یک مسابقه به استقبال شالیکاری می‌روند.

فوتشال ورزشی در دل زمین‌های شالیزار‌های مازندرران

بنر‌های نصب شده در سطح شهر ساری خبر از برگزاری یک شهرآورد سرخابی در یکی از روستا‌های ساری خبر می‌داد، شهرآوردی که بازیکنان آن شالیکار بودند و کشاورزی در خونشان بود.

ترافیک ورودی روستای دامیر ساری حکایت از حساسیت و جذابیت این دیدار داشت و مردم روستا و روستا‌های اطراف با هر وسیله نقلیه‌ای خودشان را به محل برگزاری مسابقه می‌رساندند.

بعد از ۴ کیلومتر وارد روستای دامیر شدیم و زمینی که بجای شالیکاری، شالیکاران در حال نصب تیر دروازه برای آن بودند و دو تیم با لباس‌های قرمز و آبی در حال گرم کردن برای برگزاری بازی بودند.

فوتشال ورزشی در دل زمین‌های شالیزار‌های مازندرران

بازی که نام آن فوتشال است و ترکیبی از فوتبال و شالیزار که در هر تیم شش یازیکن بازی می‌کنند و به گفته دهیار دامیر هشتمین دوره آن به صورت رسمی در این زمین برگزار شود.

هزار نفری برای دیدن این دیدار خودشان را به کنار این زمین رسونده بودند و برای تشویق تیم و یا بازیکن محبوبشان که اغلبنماینده‌ای از اعضای خانوادشان بود یک صدا به تشویق می‌پرداختند و ریش سفیدای محل هم برای حمایت از فرزندانشان به اینجا امده بودند و از دلگرمی خود برای داشتن بچه‌هایی گفتند که حالا عصای دستشان شدند و کمک حال پدر پیرشان هستند.

 

فوتشال ورزشی در دل زمین‌های شالیزار‌های مازندرران

از نکات جالب توجه این دیدار حضور بانوان در کنار زمین بود که وقتی برای مصاحبه رفتیم از موفقیت مردان روستایی گفتند که مکمل آن را زن موفق می‌دانستند و خانم قربانی هم گفت:همین گونه که در فصل کشاورزی دوش به دوش مردان روستا، خانم‌های روستا کار می‌کنند اینجا هم برای حمایت و کمک به همسر و برادر شالیکار روستا آمدیم.

جذابیت‌های این مسابقه پای خیلی‌ها را به روستای دامیر باز کرده بود و عکاسان حرفه‌ای ورزشی هم برای خلق تصاویری جذاب با لنز‌های متفاوت به اینجا آمده بودند.

شجاعی یکی از عکاسان گفت:این گونه تصاویر برای من خیلی جذابیت داشت و برای وصف این لحظات حتما باید در اینجا بود تا زیبایی کار را شاهد باشیم.

فوتشال ورزشی در دل زمین‌های شالیزار‌های مازندرران

فوتشال ورزشی در دل زمین‌های شالیزار‌های مازندرران

در دیداری که فقط رفاقت بود و رقابتی دوستانه این سر خپوشان بودن که بازی را ۳ بر ۲ بردن، دیداری که رنگ لباس مهم نبود و کشاورزان برادرانه و خواهرانه از فردا تا روز برداشت محصولات کنار هم به کار و تلاش خواهند پرداخت و این بازی تنها دلیلی بود برای ایجاد شادی و نشاط میان مردمان کشاورزی که کارشان را با همدلی و کایری شروع و تمام خواهند کرد.

گزارش بنیامین مرشدی

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار