مدیركل راه و شهرسازی استان ایلام مطرح کرد؛

بهسازی و تعریض جاده ارغوان شهر ایلام

مدیركل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با در نظر داشتن شرایط زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی بهسازی و تعریض جاده ارغوان شهر ایلام در دست اجرا است.

بهسازی و تعریض جاده ارغوان شهر ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; میر جعفریان مدیركل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید از این پروژه بیان کرد: جاده ارغوان یكی از قدیمی ترین جاده های ارتباطی استان محسوب می‌شود كه سالیان طولانی محور ارتباطی شهرستان های سیروان و چرداول و دهستان میشخاص بوده است و هم اكنون علاوه بر جنبه تفرجگاهی آن محور ارتباطی روستاهای شمالی دهستان میشخاص می‌باشد.

این جاده پس از بهره برداری از تونل آزادی دیگر به صورت جدی مورد استفاده قرار نداشته و سیلاب های مختلف باعث تخریب قسمت های زیادی از آن گردیده بود به طوری كه تردد در آن بسیار خطر ناك بود لذا این اداره كل با هماهنگی سازمان محیط زیست و اداره كل منابع طبیعی استان نسبت به تعریض و بهسازی این جاده اقدام نموده است.

وی افزود: برای تعریض این جاده از عرض ۵/۵ متر به ۵/۷ متر تمهیداتی در نظر گرفته شده تا هیچ گونه قطع درخت نداشته باشیم و برای حفظ ریشه برخی از درختان و جلوگیری از سقوط این درختان دیواركشی صورت خواهد گرفت.

مدیركل راه وشهرسازی استان حفظ و نگهداری از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و ادامه داد: این تفرجگاه طبیعی مورد استفاه مردم ایلام قرار دارد و حفظ ایمنی جاده برای استفاده مردم و روستاهای دهستان میشخاص و دسترسی وسایل نقلیه امدادی و آتش نشانی در مواقع ضروری بهسازی و آسفالت این محور را ضروری كرده است.

وی با اشاره به طول ۸ كیلومتری این جاده افزود برای این پروژه حدود ۶ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/ د

بازدید از پروژه جاده ارغوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.