تاسیس دانشگاه انیمیشن در همدان

عضو هیئت علمی دانشگاه هنری های دیجیتال تهران از تاسیس دانشگاه انیمیشن در همدان خبر داد.

تاسیس دانشگاه انیمیشن در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ناصر گل محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه هنری های دیجیتال تهران  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران همدان با اشاره به تاسیس دانشگاه انمیشین در همدان گفت: این دانشگاه با دو رشته کارگردانی انیمشن و گرافیک تلویزیون تاسیس خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: به تدریج کلیه رشته های دانشگاه هنری های دیجیتال تهران در دانشکده انیمیشن همدان ارائه خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنری های دیجیتال تهران گفت: راه اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته های تهیه کنندگی انیمشین و جلوه های بصری در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

گل محمدی با اشاره به ضرورت تاسیس دانشگاه انمیمشن در همدان گفت: توجه به نیاز ها سطح کلان در حوزه انیمیشن و هنرهای دیجیتال و پذیرش نیروی متخصص غرب کشور از جمله اهداف و برنامه های این دانشگاه است.

وی افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص و حرفه ای، رفع محرومیت نیروی انسانی از مراکز استان ها به ویژه استان های غربی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

داور جشنواره ملی پویانمایی بیان کرد: امیدواریم این دانشگاه به رشد بیش از پیش انیمشن در همدان کمک کند و این استان به قطب انیمیشن ایران تبدیل شود.

گل محمدی به ظرفیت های انیمشین همدان اشاره کرد و گفت: وجود نیروهای متخصص، سابقه درخشان و تولیدات فاخر از افتخارات استان همدان در حوزه انیمشین است.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی انیمیشن برای اولیا بار است که به صورت استانی در همدان برگزار می شود، گفت: به این جشنواره بیش از 340 اثر در حوزه های مختلف ارسال شد که پس از نظر داوران نهایتا 58 اثر به مرحله نهایی این جشنواره راه یافته است.

این استاد دانشگاه ابراز امیداوری کرد: به واسطه نیروی های متخصص و سابقه خوب همدان دراین حوزه تاسیس دانشگاه انیمشن در همدان در چند ماه آینده عملی شود.

گل محمدی بیان کرد: این دانشگاه می تواند تصویری مناسب و خوب برای انیمشین کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در دو رشته  کارگردانی انیمیشن و گرافیک تلوزیونی 30 دانشجو پذیرش خواهد کرد بیان کرد: در برنامه 4 سال دانشگاه انیمشین تعداد دانشجویان  به 120 نفر خواهد رسید.

داور جشنواره ملی پویانمایی همدان تاکید کرد: ایجاد رشته های جدید و کاربردی انیمشین در چند سال آینده از برنامه دانشگاه انیمیشن است.

انتهای پیام/د.ا

دانشگاه انیمیشن در همدان تاسیس می شود

 

برچسب ها: جشنواره ، انیمیشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.