فرماندار شهرضا:

توانمندی‌های روستاهای شهرستان شهرضا شناسایی شود

فرماندار شهرضا با تاکید بر اقتصاد غیر زراعی در روستاها با توجه به شرایط خشک‌سالی، اظهار کرد: باید توانمندی‌های روستاهای این شهرستان شناسایی و آن را جایگزین کشاورزی کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌اصغر رفیعی‌نژاد امروز در جلسه شورای اداری شهرضا  با بیان این‌که وحدت، امنیت و اقتدار باید محور حرکت دستگاه‌های دولتی باشد، عنوان کرد: بین ادارات و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باید هماهنگی و تعامل و دوستی برقرار باشد.

وی با تأکید بر این‌که امسال باید نگاه ویژه‌ای به روستاهای شهرستان شهرضا داشته باشیم، گفت: باید وضعیت خشک‌سالی و کم‌آبی را درک کنیم و به کمک کشاورزان برویم و با دهیاران حداکثر همکاری را داشته باشیم.

فرماندار شهرضا با بیان این‌که یکی از موارد ارزیابی عملکرد مدیران سرکشی از روستاها است، عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف باید به صورت ماهانه و یا فصلی از روستاها سرکشی و مشکلات را احصا کنند تا از مهاجرت روستائیان به شهر کاسته شود.

رفیعی‌نژاد با بیان این‌که شناسنامه تمامی روستاهای شهرضا باید با آمار و اطلاعات دقیق تدوین شود، تأکید کرد: باید برای روستاهای شهرستان شهرضا چشم‌انداز 5 و 10 ساله تعریف شود و مشخص شود اگر خشک‌سالی ادامه پیدا کند، سرنوشت روستاهای شهرستان چه می‌شود.

وی با بیان این‌که در ظرفیت‌سنجی روستاها باید بخش خصوصی دیده شود، افزود: مشکل خشک‌سالی از گذشته‌های دور در کشور وجود داشته است بنابراین باید برنامه‌ریزی کرد و تسلیم نشد و به وسیله دانش بومی آن را مدیرست کرد.

فرماندار شهرضا با تأکید بر این‌که به دلیل سوء مدیریت مشکل کم‌آبی به وجود آمده است، اظهار کرد: با ورود نسل جوان به بدنه کشور راه‌های جدیدی پیدا می‌شود و از این گذر عبور می‌کنیم و کم‌آبی را می‌توان به یک فرصت تبدیل کرد.

امام جمعه شهرضا در ادامه جلسه با بیان این‌که هر کس مشکلی از مشکلات جامعه را برطرف کند خداوند مشکلات آخرتش را حل می‌کند، گفت: امروز کارهای مردم به ادارات گره خورده است و اگر مشکلات را در شهر حل کنیم دو سوم مشکلات مردم برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی با بیان این‌که حل مشکلات مردم وحدت و انسجام می‌خواهد، افزود: مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی، ازدواج، رکود، تورم و اشتغال است.

وی با بیان این‌که این نظام یک امانت الهی است، خاطرنشان کرد: مردم با انتخاب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این نظام اعتماد کردند و باید امانت‌دار خوبی باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای اداری شهرضا 

برچسب ها: فرمانداری ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار