بخشدار شهرستان کرمانشاه از مهاجرت معکوس اهالی روستای نفته خبر داد.

خبر خوب مهاجرت معکوس اهالی روستای نفته حیدری بخشدار مرکزی کرمانشاه در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه،   گفت: تمامی اهالی روستای نفته در سال های گذشته به شهر مهاجرت کرده بودند که اکنون با پیگیری های  صورت گرفته و با برقراری جلسات با اهالی روستا و دستگاه های اجرایی قرار است به روستا مهاجرت و در محل جدید روستا سکنی گزینند.

 

 وی با بیان اینکه ایجاد زمینه  مهاجرت معکوس از شهر به روستا یکی از سیاست های اصلی دولت است گفت:روستای نفته به دلیل مجاورت با رودخانه  همیشه با مخاطراتی از جمله طغیان رودخانه و سیلاب  روبه رو بود و به همین علت اهالی روستا کم کم به شهر مهاجرت کردند.

حیدری گفت: در جلساتی که با اهالی روستا برگزار شد قرار شد که محل جدید برای روستا در نظر گرفته شود  تا اهالی روستا بتوانند به  محل سکونت خود باز گردند.

وی گفت:  با دستگاه های اجرایی نیز جلسات متعدی برگزار شد و  قرار است که هر کدام زیر ساخت های مرتبط را در این روستا اجرا کنند تا اهالی روستا بتوانند  از امکانت زیر ساختی مانند آب و برق و گاز و خطوط ارتباطی و جاده برخوردار شوند.

حیدری ادامه داد: بنیاد مسکن استان کرمانشاه  تهیه طرح مکان روستا را برعهده دارد و برای روستاییان قطعات زمین ها مشخص می شود و می توانند ساخت و ساز ها را شروع کنند و نیز تسهیلات  30 میلیون تومانی برای ساخت مسکن نیز به آنان تعلق می گیرد 

وی گفت: دو روستای دیگر هم که متروکه بودند نیز با اهالی روستا  جلساتی برگزار شد و مشکلاتی که  موجب مهاجرت اهالی روستا بود مطرح شدو با حل مشکلات  روستاییان  نیز این افراد به محل سکونت خود باز می گردند .

 

انتهای  پیام/ز

 

ایجاد زمینه  مهاجرت معکوس از شهر به روستا یکی از سیاست های اصلی دولت  است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.