دومین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: دومین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه پیام نور با حضور ۴۰ تیم دانشجویی و دانش آموزی به میزبانی استان بوشهر برگزار می‌شود.

دومین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه پیام نور برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  محمدرضا بحرانی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مسابقات چهارم و پنجم اردیبهشت ماه در پنج گرایش گرایدر دانشجویی و دانش آموزی، گرایدر هدف زن، طراحی مفهومی پهباد موشک‌های آبی و موشک‌های کاغذی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسم افتتاحیه این مسابقات صبح سه‌شنبه ساعت ۹ صبح در دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر خواهد بود و بعد از آن نیز به ترتیب شرکت کنندگان ابتدا در طراحی مفهومی پهپاد سپس موشک‌های آبی و کاغذی و در پایان نیز در بخش گلایدر با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر خاطرنشان کرد: تیم‌های برتر در مراسم اختتامیه که در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.

بحرانی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج صنعت هوافضا و آشنا کردن جامعه با این دانش، شکوفایی استعداد و خلاقیت دانش آموزان و دانشجویان علاقمند و ایجاد ارتباط مستقیم دانش آموزان و اساتید دانشگاه عنوان کرد.

وی افزود: از دیگر اهداف این برنامه می‌توان به تشویق به انجام کار گروهی میان دانشجویان و دانش آموزان، تجربه حضور در یک رقابت علمی و عملی سالم در قالب یک فعالیت پژوهشی و ارائه آموزش لازم در مورد تفکر، تمرکز، طرح سوال و حل مساله اشاره کرد.

بحرانی گفت: تقویت زمینه بروز تفکر سیال و طرح سوالات ذهنی از سوی دانش آموزان و دانشجویان، آشنایی با تصویرسازی ذهنی، تحریک حس کنجکاوی، تفکر و ابتکار عمل و تاکید بر ضرورت پرورش تفکر جهانی و تفکر خلاق در دانش آموزان و دانشجویان ازد یگر اهداف این مسابقات است.

انتهای پیام/م

مسابقات هوافضای دانشگاه پیام نور با حضور ۴۰ تیم برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.