نخستین سکوی دریایی این فاز گازی تا پایان اردیبهشت راه‌اندازی می‌شود

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از پیشرفت ۹۱.۵ درصدی سکو‌های دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی خبر داد و گفت: نخستین سکوی دریایی این فاز گازی تا پایان اردیبهشت راه‌اندازی می‌شود.

نخستین سکوی دریایی این فاز گازی تا پایان اردیبهشت راه‌اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حمیدرضا مسعودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در کنگان از نصب نخستین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی خبر داد و اظهار داشت: عملیات تکمیلی حفاری ۷ حلقه چاه این سکو با موفقیت به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون آخرین مراحل راه‌اندازی خط لوله سکوی دریایی ۱۴A در حال اجرای است افزود: خط انتقال از پالایشگاه فاز ۱۴ به سمت پالایشگاه فاز ۱۲ پارس جنوبی در حال انجام است.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با اشاره به اینکه طرح‌های دریایی این فاز گازی تا پایان سال تکمیل می‌شود خاطر نشان کرد:با برنامه‌ریزی انجام شده نخستین سکوی دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی تا پایان اردیبهشت راه‌اندازی می‌شود.

مسعودی، پیشرفت کلی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی را ۸۰ درصد اعلام کرد و افزود: ساخت سکو‌های دریایی این طرح از پیشرفت ۹۱.۵ درصدی برخوردار و این در حالی است که عملیات لوله‌گذاری خطوط دریایی انتقال گاز به تأسیسات خشکی حدود ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی در بخش حفاری دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است خاطر نشان کرد: پالایشگاه گاز فاز ۱۴ پارس جنوبی از پیشرفت ۷۵.۵ درصدی برخوردار است.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی، اتمام عملیات راه‌اندازی سکوی ۱۴A تا اواسط اردیبهشت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تحقق این مهم روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش معادل ۱۴.۱ میلیون مترمکعب از موقعیت مخزنی سکوی ۱۴A پارس جنوبی برداشت و برای شیرین‌سازی به پالایشگاه فاز ۱۲ ارسال می‌شود.

مسعودی از راه‌اندازی نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی تا نیمه دوم سال آینده خبر داد و گفت: روند فعالیت در بخش پالایشگاهی فاز ۱۴ پارس جنوبی به گونه‌ای است که هم‌اکنون همه کالا‌های مورد نیاز این بخش سفارش‌گذاری و بخش عمده‌ای از آن نصب شده است و با برنامه‌ریزی انجام شده نخستین ردیف شیرین‌سازی این پالایشگاه نیمه دوم سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/م

سکوی دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی تا پایان اردیبهشت راه‌اندازی می‌شود

برچسب ها: گاز ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.