۳۰۰ تن ماهی مرکب صید و به کشور‌های مختلف صادر شده است

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه صید ماهی مرکب در آب‏های استان ممنوع شد گفت: صیادان از ۷ اسفند تاکنون افزون بر ۳۰۰ تن ماهی مرکب صید کرده‌اند که به کشور‌های مختلف صادر شده است.

۳۰۰ تن ماهی مرکب صید و به کشور‌های مختلف صادر شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  منصور پاپری  از تجهیز بنادر صیادی استان به امکانات لازم برای ارائه خدمات به جامعه صیادی خبر داد و اظهار داشت: بنادر صیادی استان بوشهر که به امکانات مورد نیاز صیادان مجهز است که خدمات گوناگون به جامعه صیادی از جمله تخلیه صید ارائه می‌شود.

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر با اشاره به صید ۶۰ هزار تن ماهی در آب‌های استان بوشهر گفت: آمار اولیه استخراج شده از سامانه آماری صید شناور‌های صیادی حاکی از صید ۶۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع آبزیان در محدوده آب‌های ساحلی استان بوشهر در سال گذشته است.

وی، از صید ماهی مرکب در آب‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: زمان صید این آبزی از ۷ اسفند سال قبل آغاز شده که با توجه به آغاز تخم‌ریزی این ماهیان، صید ماهی مرکب در آب‌های استان ممنوع شده است.

پاپری با بیان اینکه ماهی مرکب به سبب حرام گوشت بودن در داخل کشور مصرف نمی‌شود گفت: با توجه به این که مصرف ماهی مرکب از نظر شرعی اشکال دارد همه صید این آبزی پس از فرآوری و بسته بندی به کشور‌های مختلف صادرمی‌شود.

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر، گناوه و دیلم را مهم‌ترین صیدگاه‌های ماهی مرکب دانست و افزود: عمده صیدگاه‌های این نوع ماهی در محدوده آب‌های شهرستان‌های گناوه و دیلم، لاور ساحلی در حوزه شهرستان دشتی، اطراف دیر و منطقه مطاف است و بیشترین تخلیه ماهی مرکب در اسکله‌های این بنادر صورت می‌گیرد.

پاپری به میزان صید این نوع ماهی اشاره و خاطر نشان کرد: صیادان استان بوشهر از ۷ اسفند تاکنون افزون بر ۳۰۰ تن ماهی مرکب صید کرده‌اند که به کشور‌های مختلف صادر شده است.

وی از ممنوعیت صید ماهی مرکب در آب‏های بوشهر خبر داد و بیان کرد: براساس اعلام پژوهشکده میگوی کشور از دوم اردیبهشت صید ماهی مرکب در آب‌های استان بوشهر ممنوع اعلام شد.

رئیس امور صید شیلات استان بوشهرممنوع شدن صید ماهی مرکب را به سبب تخم‌ریزی و آغاز مهاجرت این آبزی دانست و تصریح کرد: برای حفاظت وپایداری این گونه آبزی صیادان گرگورگذار باید نسبت جابه‌جایی و انتقال گرگور‌های خود اقدام کنند.

پاپری با بیان اینکه صید ماهی مرکب با وسیله‌ای به نام گرگور که نوعی قفس سیمی است انجام می‌شود افزود: این آبزی در این فصل برای تخم ریزی و یافتن پناهگاه از اعماق دریا به سواحل کم عمق مهاجرت می‌کند که صید ماهی مرکب ممنوع شده است.

انتهای پیام/م

۳۰۰ تن ماهی مرکب در استان بوشهر صید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.