زندگی نامه شهید روح الله الماسی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید روح الله الماسی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید روح الله الماسی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید روح الله الماسی در سال 1337 در روستای هاچه سو دیده به جهان هستی گشود . شهید دوران کودکی را در دامن پر مهر مادر و پدر طی کرد. نخست در دبستان هاجه سو تصحیلات ابتدائی را شروع کرد بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی راهی شهرستان شاهیندژ شد و در دبیرستان نظامی گنجوی تحصیلات متوسطه را اغاز کردند که در سال 51 از نعمت وجود پدر محروم گشت با توجه به اینکه شهید فرزند کوچک خانواده بود ضمن ادامه تحصیل شغل کشاورزی را به خاطر کمک و امرار معاش خانواده را عهده دار گشت و تحصیلات خویش را در سال 58 به پایان رسانید . تبع الوصف که شهید کارت معافیت زمان صلح راداشته به عنوان احتیاط با اطلاعیه ارتش خود را معرفی و راهی جبهه های حق علیه باطل گردید.

شهید قبل از انقلاب در جلسات و سخنرانیهای علمای دین که طنین انقلاب را به گوش مردم می رساندند شرکت می کرد. در سال 57 در راهپیمائیها و در مناسبتهای بیشتر انقلاب حضور داشتند و بعد از پیروزی انقلاب نیز با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کرد.

شهید تابع ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و پیرو خط امام راحل و در عاشورای حسینی یکی از مداحان و نوحه سرایان درجه یک منطقه بود.

انتهای پیام/

 بیوگرافی شهید روح الله الماسی

 

برچسب ها: شهدا ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار