جشن‌های بزرگداشت اعیاد شعبانیه برگزار شد

ویژه برنامه‌های جشن و بزرگداشت اعیاد فرخنده شعبانیه در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با روزهای سوم، چهارم و پنجم شعبان المعظم سالروز میلاد باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز، و حضرت امام سجاد زین العابدین (ع)، آیین‌های جشن در سراسر استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

این آیین‌ها، از پنج شنبه گذشته ۳۰ فروردین ۹۷ با آذین بندی و چراغانی کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، و ادارات و اماکن دولتی و عمومی در این استان آغاز گردید و تا شامگاه گذشته یکشنبه ۲ اردیبهشت ادامه داشت.

مردم مؤمن و ولایتمدار این استان، با شعر خوانی و مولودی خوانی، اجرای برنامه‌های شاد، تکریم پاسداران و جانبازان، برپایی مراسم شادی و عقد و ازدواج جوانان، تهیه و توزیع شیرینی و شربت، این ایام پر خیر و برکت را جشن گرفتند.

گفتنی است: حضرت امام حسین (علیه السلام) سومین امام شیعیان جهان و دومین ثمره پیوند آسمانی حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره، دیده به جهان گشود.

علمدار کربلا حضرت قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس (علیه السلام) نیز در چهارم شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد. پدر ارجمندشان حضرت امام علی (ع) و مادر گرامیشان حضرت ام البنین (س) بود.

حضرت زین العابدین امام سجاد (علیه السلام) نیز در پنجم شعبان سال ۳۸ هجری قمری در مدینه منوره چشم به جهان گشود. پدر بزرگوارشان حضرت امام حسین (ع) و مادر ارجمندشان شهربانو ـ از بهترین زنان عصر خویش ـ می‌باشد.

انتهای پیام/ن

جشن‌های اعیاد شعبانیه برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار