تمهیدات شهرداری برای برگزاری نمایشگاه کتاب اعلام شد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تمهیدات لازم برای برگزاری نمایشگاه کتاب را اعلام کرد.

نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می‌شود/ اهم اقدامات انجام شده برای نمایشگاه کتاببه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری که به منظور اعلام مهمترین اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب برگزار شد، اظهار کرد: با وزیر ارشاد جلساتی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاه کتاب در مصلی تهران برگزار شود و با حضور همه اداراتی که دست‌اندر کار بودند با هیچ‌کدام مشکلی نداشتیم و همگی با ما نهایت همکاری را داشتند.

یزدانی با بیان اینکه نماینده کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در تمام جلسات ما حضور داشت، گفت: جلسه‌ای با استاندار تهران داشتیم و موضوعات امنیتی برای برگزاری نمایشگاه کتاب بررسی شد.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با حسینی مکارم داشت،تصریح کرد: با دستور مکارم سرپرست شهرداری تهران اعتبار و نقدینگی جداگانه ای در نظر گرفته شد و ما اکنون مشکل مالی نداریم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه شش کمیته خدمات شهری ایمنی و بهداشتی فناوری فرهنگی و عمران برای برگزاری نمایشگاه کتاب فعالیت خواهند کرد به تشریح اهم فعالیت‌های این شش کمیته پرداخت.

یزدانی با اشاره به اهم اقدامات کمیته خدمات شهری و رفاهی گفت: این کمیته شامل سازمان مدیریت پسماند، زیباسازی، فضای سبز،بهشت زهرا(س)، شرکت ساماندهی مشاغل تهران، شهربان، مناطق 3، 6 و 7 شهرداری، نماینده ستاد اجرای نمایشگاه کتاب، اداره برق و آب و فاضلاب است.

وی افزود: طی برگزاری جلسات با مناطق 3، 6 و7  و سایر کمیته‌های تشکیل شده مقرر شد رسیدگی به وضعیت نگهداشت و پاکسازی معابر در اطراف و داخل مصلی تا پایان فعالیت انجام شود.

یزدانی در خصوص اهم اقدامات کمیته خدمات شهری تصریح کرد: انجام پاکسازی مستمر محوطه داخل و اطراف و شستشوی المان‌های شهری و جمع‌آوری نخاله با ده دستگاه کامیون و یک لودر و 35 سرویس از اقداماتی است که تاکنون در این حوزه انجام شده است.

وی با بیان اینکه روزانه 30 کارگر و 2 دستگاه واترجت و 5 نفر مدیر اجرایی برای خدمات شهری اعزام می‌شوند، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده استقرار کارگران رفت و روب و خودروهای مکانیزه و پست بندی کارگران و خودروها جهت انجام نگهداشت مناسب در زمان برگزاری نمایشگاه صورت گرفته است.

یزدانی تصریح کرد: نیازهای نمایشگاه از جمله مبلمان شهری، تعداد مخازن مورد نیاز و اخذ نظر کارشناس بررسی شده و نیازهای سرویس‌های بهداشتی بخصوص در پارکینگ‌ها شناسایی شده است.

یزدانی با بیان اینکه تیم‌های رفع سد معبر با انجام آموزش‌های لازم و نحوه برخورد با شهروندان استقرار یافته‌اند، اظهار کرد: برنامه‌ریزی استقرار سیم‌های جمع‌آوری زباله خشک و تعداد کافی کارگران و ماشین‌های مربوطه انجام شده است.

وی تصریح کرد: خاک زراعی و کود به میزان 500 متر مکعب جهت آماده‌سازی بستر تهیه شده است.

یزدانی در ادامه به بیان اهم اقدامات کمیته حمل و نقل و ترافیک پرداخت و گفت: این کمیته شامل پلیس راهور، شرکت بهره‌برداری مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و ستاد اجرایی نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: در این راستا بازدیدهای میدانی مستمر به اتفاق کمیته خدمات رسانی شهری و پلیس راهو، معاونت ترافیک مناطق 3 ، 6 و 7 انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: مسیرهای جایگزین در راستای جلوگیری از ایجاد ترافیک و ایجاد مسیرهای غیر از ورود به محدوده نمایشگاه تعریف شده است.

یزدانی ادامه داد: مسیرهای ورود و خروج پارکینگ ها در اضلاع مختلف نمایشگاه تعیین شده و اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی جهت جلوگیری از توقف خودروها در حاشیه خیابان‌های منتهی به مسیر محدوده نمایشگاه انجام شده است.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی شرکت واحد اتوبوسرانی ادامه داد: نقاط اصلی تقاضای سفر به نمایشگاه و راه‌اندازی موقت خطوط اتوبوسرانی شناسایی شده و برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب ناوگان 15 خط صورت گرفته است.

وی افزود: عوامل گشت سیار و ثابت به منظور رفع مشکلات احتمالی در سرویس‌دهی استقرار یافته‌اند و خطوط اتوبوسرانی به منظور خدمات رسانی به مراجعین برقرار است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه اطلاع رسانی و هدایت شهروندان به منظور استفاده از خطوط مترو جهت دسترسی به نمایشگاه انجام شده است،  تصریح کرد: تیم‌های فنی و امدادی به صورت آماده‌باش کامل هستند و هماهنگی لازم به منظور استفاده از ظرفیت پارکینگ بیهقی جهت استقرار اتوبوس‌های بازدید کنندگان شهرستانی نمایشگاه در روزهای پنج‌شنبه و تعطیل به عمل آمده است.

یزدانی با بیان اینکه جلسات هماهنگی با معاونان مناطق مختلف با حضور نماینده راهور برگزار شده است، افزود: محل استقرار سامانه های حمل و نقل عمومی آماده شده و برنامه آماده‌سازی محوطه مصلی به منظور نصب تجهیزات و علائم ترافیکی تهیه شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه به اهم اقدامات کمیته عمران و زیرساخت پرداخت و گفت: این کمیته شامل نماینده مصلی امام خمینی(ره) و شرکت برق مخابرات معاونت خدمات شهری و شرکت‌ آبفای تهران است.

یزدانی با بیان اینکه 4 خط تاکسی ویژه نمایشگاه در میادین مهم شهر استقرار خواهند یافت، افزود: خدمات دربستی به شهروندان جهت انجام سفر به نمایشگاه را افزایش می دهیم و ناوگان خطوط تاکسیرانی هم افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه به اهم اقدامات کمیته فناوری پرداخت و گفت: این کمیته شامل بانک شهر، مخابرات، نماینده شرکت ارتباطات سیار، نماینده ستاد اجرایی مصلی تهران و مناطق3، 6 و 7 شهرداری است که در این خصوص در جلسات تخصصی آی تی برگزار شده و دستگاه های خودپرداز هم با توجه به نیازها نصب خواهد شد.

یزدانی سپس به اقدامات کمیسیون ایمنی و بهداشت پرداخت و گفت: در این راستا جلسات و بازدیدهای میدانی در مصلی تهران انجام شده و نقاط ناایمن شناسایی شده‌اند که صاحبان غرفه‌ها و ناشران موظف به نصب کپسول اطفای حریق شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار