ضرورت سالم سازی اماکن ورزشی

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان بر سالم سازی اماکن ورزشی استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان : دکتر صدیقه دهنایی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان  امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت در  نشست خبری با اصحاب رسانه

دهنایی تعداد بانوان بیمه شده را ۱۸ هزارو ۲۲۴ نفر و آقایان را ۲۹ هزارو ۷۵۴ نفر در سال گذشته اعلام کرد و افزود: ۴۸ هزار نفر در سال ۹۶ ثبت بیمه داشته ایم که در مقایسه با آمار بیمه شدگان ورزشی در سال ۹۵ حدود ۴ هزار نفر افزایش داشته است.

وی در رابطه با تعداد هزینه های درمانی پرداخت شده در سال ۹۶ گفت : در سال گذشته به ۴۷۲ ورزشکار هزینه درمان و به خانواده دو ورزشکار نیز غرامت فوت پرداخت شده است .

این فعال ورزشی به عملکرد پوشش پزشکی مسابقات نیز اشاره کرد و ادامه داد : هیات پزشکی ورزشی استان زنجان در سال گذشته هزارو ۴۴۰ ساعت مسابقات ورزشی( آقایان ۹۴۰ و بانوان ۵۰۰ ساعت ) را تحت پوشش پزشکی قرار داده است که از مهمترین آنان می توان به پوشش پزشکی مسابقات بین المللی بدمینتون اشاره کرد .

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان سالم سازی اماکن ورزشی را اصلی‌ترین هدف این هیات عنوان کرد و افزود : با برگزاری جلسات متعدد با ارگان‌های ذی ربط ،پاکسازی اماکن ورزشی استان از هرگونه ناهنجاری های ورزشی را در برنامه داریم .

وی به بازدید های ادواری بازرسان این هیات از باشگاه های ورزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت : با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا بیش از ۱۶۸ مورد بازدید از باشگاه های ورزشی در سال گذشته صورت گرفت که منجر به ۹۱ مورد تذکر ، صدور بیش از ۳۰ مورد اخطاریه پلمپ ، اخذ ۳۰ مورد تعهد نامه کتبی از موسسین و مربیان متخلف و پلمپ ۷ باشگاه متخلف گردید .

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان خاطرنشان کرد : در بازرسی ‌های صورت گرفته شده توسط بازرسان این هیات ؛ بیش از ۷۱۲۰ عدد قرص و کپسول غیر مجاز ، ۱۲۶ بسته پودر بدنسازی ممنوعه ( در مجموع ۲۱۳ کیلوگرم ) و ۳۶ میلی لیتر شربت نیروزا کشف و ضبط شده است .

دهنایی بیان کرد: افراد سودجو برای کسب درآمدهای هنگفت، با فروش داورها، هورمون ها و مکمل های ورزشی غیرمجاز و قاچاق، سلامت مردم جامعه به ویژه جوانان را به خطر می اندازند.

او در ادامه افزود: مردم باید بدانند، هر چقدر تیم های بازرسی، بر مراکز تهیه و توزیع نظارت داشته باشند و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کنند، برای ارتقای سلامت کافی نیست، باید افراد جامعه سطح آگاهی خود را بالا ببرند و این داورها و مکمل های غیرمجاز را خریداری و مصرف نکنند.

این مقام مسئول یادآور شد: بیشتر جوانان برای افزایش وزن و ساختن اندامی زیبا و عضلاتی حجیم در مدت زمان کوتاه، فریب تبلیغات رسانه های مختلف ماهواره ای و شبکه های مجازی را می خورند و از برخی مکمل های و هورمون های غیرمجاز و غیربهداشتی مصرف می کنند که در برخی از اقلام کشف شده، هورمون هایی به شکل تزریقی پیدا شده، این هورمون ها برای اسب، گاو و یا سایر حیوانات استفاده می شود که مصرف حیوانی دارد.

دهنایی یادآورشد: با برگزاری کنگره علمی و تخصصی، استفاده از اساتید و پزشکان نخبه سعی در علمی تر کردن مربیان و بازیکنان داشتیم. خوشبختانه وضعیت استقبال از این موضوع هم تا حد قابل توجهی بالاست و این موضوع ما را ترغیب کرد تا در آینده هم این کار را ادامه دهیم.

این فعال ورزشی به فعالیت این هیات در بخش روانشناسی ورزشی اشاره کرد و گفت : برگزاری ۸ مورد کارگاه آموزشی ویژه مربیان ورزشی ، ۷ مورد کارگاه آموزشی ویژه ورزشکاران ، یک مورد همایش بزرگ روانشناسی با عنوان سرسختی ذهنی و روانی و موفقیت ورزشی و ۳٤ مورد نشست و جلسه ی آموزشی اعضاء کمیته از اقدامات انجام شده در سال گذشته می باشد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان با بیان اینکه، امروز بحث ورزش به دلیل علمی بودن خیلی سریع در حال پیشرفت است و رکوردهای باور نکردنی که زده می شود گفت : مطمئنا با پارامترها و فاکتورهای بسیار ظریفی همراه است که اگر همه آنها در نظر گرفته شود می تواند در بهبود کیفیت فعالیت ورزشی اثر گذار باشد و بر همین اساس سیاست های کلان هیات استان را تدوین کرده ایم .

این مقام مسئول ادامه داد :با برگزاری ؛ دوره ماساژ ورزشی به مدت یک هفته (صبح و عصر ) و شرکت بیش از 30 نفر در این دوره آموزشی ، برگزاری دوره امدادگری ورزشی به مدت یک هفتهبا ۲۵ شرکت کننده ، برگزاری کلاس یک روزه با عنوان نقش تغذیه و مکمل های ورزشی ویژه ورزشکاران و کارگاه های روانشناسی پر تعداد در زنجان و شهرستان ها سعی در بالا بردن سطح علمی فعالین حوزه ورزش به ویژ ؛ورزشکاران و مربیان ،گامی بلند در جهت علمی کردن ورزش استان برداریم .

دهنایی با اشاره به افتتاح مرکز درمانی و فیزیوتراپی هیات پزشکی ورزشی استان زنجان با حضور نورزی رئیس فدراسیون در سال گذشته، گفت : این مرکز با استفاده از متخصصین برتر حوزه ورزش در بخش های ؛ تشکیل پرونده سلامت برای ورزشکاران ، ارائه خدمات مشاوره تغذیه ورزشی ، معاینات ورزشکاران در طول ایام هفته ، ارائه خدمات فیزیوتراپی و طب ورزشی در روز های کاری در خدمت جامعه ورزش استان هستیم .

این مقام مسئول عنوان کرد : در سال گدشته بیش از ۱۰۰ ورزشکار از خدمات مرکز درمانی و فزیوتراپی هیات پزشکی ورزشی زنجان استفاده کرده اند .

وی افزود : هیات پزشکی ورزشی زنجان همواره تلاش کرده است بهترین خدمات را در حوزه پزشکی و درمان چه در بعد ورزش همگانی و چه در بعد ورزش قهرمانی به ورزشکاران استان ارائه دهد .

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان گفت : جابه جایی و تجهیز هرچه بهتر مرکز درمانی ، فعال سازی بیش از پیش شهرستان ها ، برگزاری دوره های باز آموزی ویژه مربیان و باشگاه داران ، برگزاری کارگاه ها ، نشست ها و همایش های علمی و کاربردی از برنامه های اصلی هیات در سال جاری می باشد .

انتهای پیام/ن

نشست خبری هیئت پزشکی ورزشی با اصحاب رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.