دوسالانه تصویرسازی آیات مصوّر در همدان برگزار می شود

دبیر دوسالانه تصویرسازی آیات مصوّر گفت: بیستم تیرماه دوسالانه تصویرسازی آیات مصوّر در همدان برگزار می‌شود.

دوسالانه تصویرسازی آیات مصوّر در همدان بگزار می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نصیر بشیری، دبیر دوسالانه تصویرسازی آیات مصوّر اظهار کرد: هر دوره این جشنواره چند بخش‌ دارد که بخش تصویرسازی این جشنواره به استان همدان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه به منظور برگزاری حرفه‌ای‌تر بخش تصویرسازی جشنواره، امسال به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، گفت: به منظور گسترده‌تر شدن شرکت طراحان مختلف و حرفه‌ای در بخش تصویرسازی موضوعات را به سمت حرفه‌ای‌تر بودن بردیم.

دبیر دوسالانه «تصویرسازی آیات مصوّر» بیان کرد: موضوعات در بخش تصویرسازی جشنواره به دو بخش روایی و غیرروایی تقسیم شد؛ آثار در بخش روایی و غیرروایی به صورت داستانی و تک پلان خواهد بود.

وی به انتخاب داوران و بررسی آثار اشاره کرد و افزود: سعی شد انتخاب داوران متنوع باشد شاهد حضور داورانی از جمله استاد پارسانژاد، استاد علی اکبر صادقی، استاد کامرانی و... هستیم که بتوانیم اکثر سلایق را جذب کنیم.

بشیری با بیان اینکه بخش و موضوع ویژه از سوی معاونت هنر ارشاد اسلامی، امسال سوره واقعه بوده است، تصریح کرد: جوایز در دو بخش پیش‌بینی شده است؛ جایزه نقدی برگزیده اول 5 میلیون تومان، برگزیده دوم 3 میلیون تومان و برگزیده سوم 2 میلیون تومان خواهد بود.

دبیر دوسالانه «تصویرسازی آیات مصوّر» خاطرنشان کرد: فعالان حوزه نشر به ویژه نشر قرآنی کمتر مورد توجه بودند، به همت معاونت قرآن و عترت، همدان امسال قرار است طی برگزاری این جشنواره از یکی از فعال‌ترین انتشارات در حوزه تصویرسازی دینی و موضوعات کودک تقدیر شود.

بشیری با بیان اینکه در بخش علمی این جشنواره نیز به چند نفر از اساتید دانشگاهی مقاله سفارش داده شده است، اظهار کرد: در این مقالات درخواست شده در حوزه تصویرسازی دینی پژوهش داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مهلت ارسال آثار به جشنواره، گفت: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره با مراجعه به وبگاه، تا عید فطر می‌توانند ثبت‌نام و آثار خود را ارسال کنند.

دبیر دوسالانه «تصویرسازی آیات مصوّر» بیان کرد: یک هفته پس از عید فطر و اتمام مهلت ثبت نام، داوری‌ها آغاز و بیستم تیرماه نیز برگزاری جشنواره و تقدیر از برگزیدگان صورت خواهد گرفت.

وی به برگزاری نمایشگاه در همدان اشاره کرد و افزود: نمایشگاهی از آثار رسیده به مدت 10 روز در همدان برپا خواهد شد و پس از آن نمایشگاه دیگری در تهران برگزار می‌شود.

دبیر «دوسالانه تصویرسازی آیات مصوّر» خاطرنشان کرد: در این حوزه از تصویرسازان حرفه‌ای در حوزه کودک نیز دعوت کرده‌ایم؛ سال گذشته حدود 100 اثر با یک کتابچه به عنوان گزارش کار تصویری حاصل شد.

انتهای پیام/ د

همدان، میزبان دوسالانه تصویرسازی آیات مصور

برچسب ها: هنرهای تجسمی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار