طحانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افت شاخص بورس به دلیل ساز و کار نامناسب بازار ارز

تحلیل گر بازار سرمایه گفت: مشخص نبودن ساز و کار مناسب در بازار ارز، یکی از دلایل افت شاخص بورس طی روز‌های گذشته بوده است.

تغییرات نرخ ارز بر شاخص بورسی تاثیرگذاشتمهدی طحانی، تحلیل گر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افت شاخص بورس در روز‌های اخیر اظهار کرد: سه رویکرد مهم در افت و خیز بازار سرمایه در روز‌های اخیر تاثیرگذار بوده که این رویکرد‌ها عبارت است از مشخص نبودن ساز و کار مناسب در بازار ارز، بازار سکه و عوامل بین المللی؛ همچنین در این ماه وضعیت برجام مشخص می‌شود که این عامل می‌تواند در وضعیت بازار تاثیرگذار باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که ریسک‌های غیراقتصادی و تنش‌های منطقه‌ای می‌تواند عامل تاثیرگذار بر معاملات بازار سرمایه باشد یا خیر، تصریح کرد: زمانی این تنش‌ها از بین می‌رود که تکلیف بازار ارز و سکه و همچنین برجام مشخص شود، چراکه هرسه این عوامل می‌تواند در بازار سرمایه تاثیرگذار باشد.

این تحلیل گر بازاربورس در خصوص وضعیت بازار سرمایه در ماه‌های پیش رو گت: بلاتکلیفی بازاربورس طی دوهفته آینده همچنان ادامه دارد ، چراکه مشخص شدن تکلیف بازارهایی، چون ارز و طلا و تعادل و آرامش در این بازارها در کنار موضوعی به نام تداوم اجرای برجام، قطعا می‌تواند آرامش را دوباره به بازار سهام بازگرداند.

طحانی در پایان گفت: اقدام بانک مرکزی در تثبیت نرخ ارز می‌تواند خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران در تمامی بازار‌ها به ویژه بازار سهام باشد، البته به شرطی که این تعادل تداوم داشته باشد و شاهد ادامه تک نرخی بودن ارز باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار