اردبیل میزبان برگزاری همایش ملی عشایر

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: همایش سراسری عشایر کشور23 اردیبهشت ماه با حضور مقامات کشوری و استانی به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.

قادر هنرمند، مدیرکل امور عشایر استان اردبیل امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایر شهرستان نیر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار کرد:همایش سراسری عشایر کشور23  اردیبهشت ماه با حضور مقامات کشوری و استانی به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشنواره کوچ عشایر نیز اواسط اردیبهشت ماه در جعفرآباد بیله سوار برگزار می‌شود.

هنرمند به تعداد عشایر استان اردبیل اشاره کرد و گفت: استان اردبیل 15 هزار خانوار با 80 هزار نفر جمعیت عشایر دارد که با یک و نیم میلیون رأس واحد دامی 6 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل در ادامه به تولیدات عشایر استان هم اشاره کرد و افزود: عشایر استان 40 درصد گوشت و لبنیات استان را تأمین کرده و سالانه نزدیک به 400 میلیارد تومان درآمد از فروش تولیدات خود کسب می‌کنند

وی به زمان آغاز کوچ عشایر استان هم اشاره کرد و گفت: 25 اردیبهشت ماه زمان کوچ عشایر استان بوده و چنانچه شرایط آب و هوایی اجازه دهد عملیات بازگشایی، مرمت و تیغ‌زنی راه‌های عشایر استان به زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ع

آغاز جشنواره کوچ عشایر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار