نصب هزار و ۶۰۰ دوربین در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های کشور

هزار و ۶۰۰ دوربین در سطح حوزه استحفاظی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های کشور امسال نصب و راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در همایش فرماندهان، مدیران و روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان مازندران با تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره به اینکه ایجاد هزار واحد سیار پلیس از جمله برنامه‌های پلیس پیشگیری در تدوین برنامه ششم توسعه است، گفت: امسال در صورت تامین اعتبار ۲۰۰ واحد سیار پلیس در سطح کشور راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۶۰۰ دوربین در سطح حوزه استحفاظی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها نصب و راه اندازی خواهد شد، افزود: با ایجاد این سامانه ضمن کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها از حجم تردد بین مراجع قضائی و انتظامی نیز کاسته خواهد شد.

وی به کارگیری پلیس افتخاری در نیروی انتظامی را نماد مشارکت مردمی در تولید امنیت برشمرد و با اشاره به بکارگیری ۱۰۰ هزار نیروی پلیس افتخاری در ماموریت‌های سازمانی، گفت: در برنامه ششم توسعه این رقم به ۳۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت و در سال جاری هم ۵۰ هزار نفر جذب این پلیس خواهند شد.

سردار شرفی با اشاره به رویکرد جامعه محوری پلیس، افزود: علاوه بر مطالبات سازمانی دو موضوع محوری، توسعه امنیت مشارکتی برای پیشگیری از سرقت اماکن خصوصی و دولتی و جلب مشارکت‌های مردمی در امنیت یا امنیت مردم پایه از دیگر موضوعات مورد توجه در حوزه‌های اجتماعی پلیس به شمار می‌رود که در این راستا ضمن برون سپاری برخی از ماموریت‌های غیر ضروری پلیس در سال جاری ۱۲ سازمان دولتی و خصوصی به یگان حفاظت سازمانی مجهز خواهند شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه ۶۶ درصد دستگیری‌ها در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه انجام می‌شود از ابتکار فرماندهی انتظامی استان مازندران در راه اندازی قرارگاه جلب خبر داد و گفت: با ایجاد قرارگاه جلب در کشور میزان جلب و دستگیری‌ها نسبت به سال‌های گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: مازندران از استان‌های برتر کشور در تعالی رفتار کارکنان، ارتقاء ماموریت‌های سازمانی و تحقق شعار سال بوده است.

سردار شرفی از رضایتمندی ۸۹ درصدی مراجعان به کلانتری‌ها خبر داد و گفت: افزایش قدرت تحرک و جلوگیری از هدر رفت منابع، ارتقاء توان حرفه‌ای و شغلی کارکنان و استاندارد سازی ماموریت‌ها از دیگر اهداف ناجا در طرح تحول کلانتری‌ها است.

کشف ۵۶ درصدی جرایم در مازندران توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها

سردارسید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران نیز در این همایش روسای کلانتری‌ها و پاسگاه ها، گفت: ۵۶ درصد جرایم سطح استان توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان کشف می‌شود.

وی یکی از اقدامات مهم فرماندهی انتظامی استان در راستای کاهش و پیشگیری از جرایم و همچنین ارتقاء کیفی و کمی ماموریت‌های پلیس را استفاده از ظرفیت‌های مردمی برشمرد.

سردارمیرفیضی به نصب بیش از ۴۲۵ دستگاه دوربین نظارتی و کنترلی در استان در راستای پیشگیری از سرقت با همکاری دهیاری‌ها در روستا‌های استان اشاره کرد و گفت: در خصوص دوربین‌های پایش تصویری و پلاک خوان در سطح استان با هماهنگی استانداری کیفیت این دوربین‌ها در حال ارتقاء است.

فرمانده انتظامی استان مازندران افزود: راه اندازی نمایشگاه‌های سیار و تئاتر درمانی با موضوعات آسیب‌های اجتماعی در سواحل و تفرجگاه‌ها از جمله این اقدامات بوده است.

وی گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، ایستگاه مطالعه در ۱۸ کلانتری سطح استان راه اندازی شد و در نظرداریم در سال جاری این روند در سطح همه کلانتری‌های استان استمرار یابد.

وی از افزایش ۵۴ درصدی مراجعات شهروندان به داویر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها و مصالحه ۷۵ درصدی پرونده‌های ارجاعی به این دوایر خبر داد.

سردار میرفیضی با اشاره به نهضت عمرانی و تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان از ترمیم و بازسازی ۴۲ مقر انتظامی خبر داد و افزود: این روند در سال جاری ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/آ

ایجاد ۱۰۰ هزار واحد سیار پلیس در برنامه ششم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار