افزایش 32 در صدی صادرات صنعتی در همدان

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت همدان از افزایش 32 در صدی صادرات صنعتی دراین استان خبر داد.

افزایش 32 در صدی صادرات صنعتی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید زرین‌دلاور، سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت همدان بیان کرد:صنعتگران استان همدان باید کالاهای خود را براساس بازاریابی تولید کنند تا بتواند در بازارهای جهانی رقابت کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 16 میلیون و 348 هزار دلار موتور کولر آبی از همدان به سایر کشورها صادر شده است، تصریح کرد: موتور کولر آبی مهم‌ترین کالای صادراتی بخش صنعت است که 11.6 درصد از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 444 درصد افزایش داشته است.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت همدان افزود:سال گذشته 62 میلیون و 668 هزار دلار کالای صنعتی از همدان به سایر کشورها صادر شده است، افزود: این میزان صادرات 420 هزار تن وزن داشته که 44.7 درصد از ارزش صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

زرین‌دلاور با اعلام اینکه صادرات کالاهای صنعتی از همدان 32 درصد افزایش داشت، عنوان کرد: سیمان تولید شده در سه کارخانه استان از کیفیت بالایی برخوردار است که متاسفانه با راه‌اندازی برخی کارخانه‌های سیمان در استان‌های غربی شاهد کاهش چند درصدی سیمان این کارخانجات هستیم.

وی اظهار داشت: سیمان نیز با صادرات 12 میلیون و 199 هزار دلار توانسته 8.7 درصد از کل صادرات استان از آن خود کند.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت همدان بیان کرد: الکتروموتور با صادرات 5 میلیون و 907 هزار دلار، شور و ترشیجات با صادرات چهار میلیون و 606 هزار دلاری، گونی پلاستیکی با 3 میلیون و 263 هزار دلار و ظروف تفلون با 3 میلیون و 89 هزار دلار از دیگر اقلام عمده این بخش هستند.

زرین دلاوربا تاکید براینکه بخش صنعت استان شامل 98 کالای صادراتی است تصریح کرد: این تعداد کالا به کشورهای انگلستان، ایتالیا، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، سومالی، عمان، کویت، قطر، سوریه، عراق و افغانستان صادر شده است.

انتهای پیام/ب

32 در صدی صادرات صنعتی در همدان رشد داشته است

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.