رونمایی از بالگرد بدون سرنشین بسیجیان شیراز در کیش

از نخستین بالگرد بدون سرنشین بسیجیان شیرازی در نمایشگاه فناوری کیش با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسام بوستانی مسئول علمی پژوهشی سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز در آغاز به کار نخستین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات با عنوان کیتکس در کیش با اشاره به اینکه این نخستین بالگرد بدون سرنشین کشور با قابلیت حمل وزن ۷۰ کیلوگرمی است، گفت: یکی از کاربرد‌های مهم این بالگرد در سازمان محیط زیست است.

وی بیان کرد: یکی از کاربرد‌های مهم این بالگرد بدون سرنشین شناسایی متخلفان زیست محیطی است به طوری که به وسیله دوربینی که بر روی این بالگرد نصب شده محیط بان می‌توانند در ارتفاع وضعیت محیط اطراف را رصد کرده و به شناسایی منطقه بپردازند.

بوستانی تصریح کرد: در صورتی که شکارچی متخلف و یا افراد دیگری که به طور غیرقانونی وارد محیط حفاظت شده باشند، با استفاده از بلندگویی که بر روی بالگرد است بوسیله محیط بان به فرد متخلف هشدار لازم داده می‌شود و در صورتی که متخلف زیست محیطی تیراندازی کند این بالگرد نیز اقدام به تیراندازی می‌کند.

مسئول علمی پژوهشی سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز ادامه داد: اگر آتش سوزی در ارتفاعات رخ دهد محیط بان می‌تواند با استفاده از مخزن ۷۰ کیلوگرمی نصب شده بر روی بالگرد آن را به ارتفاعات هدایت کنند تا اقدام به مهار آتش با استفاده از روش‌های مختلف از جمله پاشیدن آب و یا پودر داشته باشد.

بوستانی با بیان اینکه این بالگرد با استفاده از دوربین‌های خود، اگر افرادی در ارتفاعات نیز مسیر را گم کرده باشند و یا حادثه‌ای برای آنها اتفاق افتاده باشد نیز کاربری دارد، افزود: اگر بر روی آب نیز یک کشتی در حال غرق شدن باشد این بالگرد قابلیت این را دارد که با دوربینی که بر روی آن نصب شده افرادی را که زنده هستند شناسایی و به آنان جلیقه نجات دهد.

مسئول علمی پژوهشی سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) اضافه کرد: این بالگرد ساخته شده بدون سرنشین برای تشخیص وضعیت جوی قابلیت دارد و تکمیل این طرح بوسیله جمعی از متخصصان باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد واحد داریون و متخصصان علمی پژوهشی و فناوری بسیج احمدبن موسی (ع) با استفاده از تکنولوژی ایرانی ساخته شده که نیازمند حمایت مسئولان است.

انتهای پیام /ت

بهره برداری از بالگرد بدون سرنشین بسیجیان شیراز در کیش

برچسب ها: اخبار علمی ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.