هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران:

کارآمدی شهردار آینده معیار انتخاب اعضای شورا بود

رئیس شورای شهر تهران گفت: کارآمدی و نبود نظر منفی از سوی مسئولان نظام به شهردار آینده از معیارهای اصلی انتخاب اعضا بود.

کارآمدی شهردار آینده معیار انتخاب اعضای شورا بودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران پس از ترک جلسه علنی شورا با حضور در جمع خبرنگاران به بیان جزئیات جلسه امروز پرداخت و درخصوص معیارهای انتخاب 7 نامزد اصلی تصدی شهرداری تهران، اظهار کرد: تاکنون 7 نفر از طرف اعضای شورا برای تصدی شهرداری تهران برگزیده شده‌اند و در مرحله بعد هیئتی از سوی اعضای شورا با هریک از این اعضاء گفتگو و آن‌ها را به شورا دعوت خواهد کرد تا برنامه‌های خود را در صحن شورا ارائه دهند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه این 7 نفر دو هفته فرصت دارند تا برنامه‌های خود را آماده کنند، گفت: ‌بعد از این زمان رای‌گیری مجدد انجام خواهد شد و از میان این 7 نفر، 2 نفر برای پذیرفتن مسئولیت شهرداری معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین معیار اعضای شورا کارآیی افراد بود تا شهرداری را انتخاب کنند که کارآمد باشد.

وی افزود: نسخه بعدی این بود که مسئولان نظام نسبت به شهرداری که انتخاب می‌شود نظر منفی نداشته باشند و در نهایت شهرداری باشد که بتواند انسجام شورا و شهرداری را با هم حفظ کند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در شورای پنجم اساس برنامه سوم شهرداری را تصویب کردیم،گفت: این 7 نفر باید بر همان اساس برنامه‌های خود را بنویسند تا ما ببینیم که چگونه می‌توانند آن اساس را تامین کنند و اعضا در گرفتن برنامه بسیار جدی هستند.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار با رای غیرمستقیم مردم انجام می‌گیرد، تصریح کرد: این 7 نفر گزینه‌های مورد احترام هستند و به هر 7 نفر به طور مساوی نگاه می‌شود.

هاشمی رفسنجانی در خصوص اعلام نشدن تعداد آرای اعضا به نامزدهای شهرداری تهران گفت: این موضوع نظر اعضا بود تا فعلا در مورد 7 نفر تعداد آرا را اعلام نکنیم و برای افرادی که رأی نیاوردند هم خوب نبود که تعداد آرا اعلام شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه از میان این 7 نفر فردی که هم وزیر و استاندار بوده است نیز وجود دارد، گفت: از این جهت به نظر می‌آید هر کدام از این افراد می‌توانند مشکلات شهر تهران را حل کنند.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: اعضایی که افرادی را برای تصدی شهرداری تهران معرفی کرده‌اند مسئولیت حضور او را نیز باید بپذیرند و از این جهت با افراد معرفی شده تماس گرفته شد و آن‌ها هم اعلام آمادگی کردند و اسامی آن‌ها در لیست آمد و حدود 8 نفر که با من 9 نفر می‌شدیم اعلام آمادگی نکرده بودیم.

انتهای پیام/

کارآمدی معیار اعضای شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
اتفاقا جناب مهندس خیلی توانا است و از همه این هفت نفر توانمندتر است.
آخرین اخبار