توقع بیش از حد از کودکان، مانع نشاط آنان می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: توقع بیش از حد خانواده ها، مانع نشاط و آموزش و همچنین باعث خراشیده شدن روح کودکان می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در همایش تعلیم و تربیت قزوین افزود: خلاقیت در دوران کودکی اتفاق می‌افتد پس باید به کودکان اجازه دهیم که کودکی کنند و عجله‌ای برای بزرگ شدن نداشته باشند.

حکیم زاده اضافه کرد: پیام‌های حامل مقایسه و تحقیر کودکان باعث از بین رفتن عزت نفس آنان می‌شود و این بی انصافی است.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد که همه امکانات و خدمات را برای فرزندانشان فراهم نکنند چراکه این روش مانع یادگیری مهارت‌های ارتباطی کودکان می‌شود.

قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این همایش گفت: بیشترین یادگیری کودکان در ۶ سال نخست زندگی آن‌ها ست و محیط خانواده در این زمینه موثراست.

قاسمی، معلمان ابتدایی را مادران خانواده آموزش و پرورش دانست و گفت: اگر در مقطع ابتدایی این دیوار، کج نهاده شود هرگز نمی‌توان در بزرگسالی آن را درست کرد.

قاسمی همچنین به نقش موثر خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: مادران نباید در دوره پیش دبستانی از فرزندانشان توقع داشته باشند که در این مقطع خواندن و نوشتن یاد بگیرند بلکه باید کودکان را به طبیعت گردی ببرند.

در حاشیه این مراسم تعدادی از خانواده‌ها به حذف آزمون سمپاد اعتراض کردند.

انتهای پیام/

برگزاری همایش تعلیم و تربیت در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.