زنجان میزبان جشنواره اکو

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از برگزاری چهارمین جشنواره غذای اکو ابریشم در زنجان خبر داد.

رحمتی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، از آغاز به‌کار چهارمین جشنواره غذای اکو ابریشم خبر داد و گفت: این جشنواره 11 اردیبهشت با حضور مقامات کشوری، استانی و سفرای برخی کشورها افتتاح می‌شود.
وی افزود : مدت زمان این جشنواره را سه روز اعلام کرد و افزود: این جشنواره از دل جشنواره آش بیرون آمد.
به گفته رحمتی سفیر بلغارستان شخصا در نخستین روز جشنواره غذای محلی کشور خود را پخت خواهد کرد.
این مقام مسئول با اشاره به همزمان برگزار شدن نمایشگاه صنایع دستی گفت: به دلیل حمایت از سال کالای ایرانی این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تمایل داریم غذا به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری زنجان معرفی شود،خاطر نشان کرد: جشنواره اکو توانسته است چندین غذای کشورهای مختلف را در محیط کوچک گرد هم‌ آورد.
رحمتی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ گروه برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند. کشور ویتنام نیز اعلام آمادگی کرده اما حضورش در این جشنواره قطعی نشده است که در صورت حتمی شدن این موضوع، تعداد شرکت‌کنندگان به ۱۷ گروه خواهد رسید.
وی گفت: افتتاحیه این مراسم در مرکز همایش‌های بین‌المللی انجمن مهرانه برگزار می‌شود.

این مقام مسئول گفت: این جشنواره ارائه غذاهای سنتی هر کشور به‌عنوان یک شناسنامه اجباری است و همچنین این جشنواره با همکاری مستقیم دانشگاه بین‌المللی امام خمینی و معاونت امور بین‌الملل برگزار می‌شود. همچنین شهرداری به‌عنوان یک تشکل متولی این امر خواهد بود.
رحمتی اظهار کرد : در راستای اجرای شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، نمایشگاه ویژه‌ای حاوی محصولات تولیدشده در حوزه آشپزی شامل مس و ... خواهیم داشت و این روزها پیگیر طراحی بسته‌بندی خاص و جذاب هستیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان به افزایش 18 درصدی حضور مسافران در مراکز اقامتی استان اشاره کرد گفت: امسال شمار گردشگران به مقصد زنجان 36 درصد افزایش یافته است.


انتهای پیام /ک


افزایش 18 درصدی حضور مسافران در مراکز اقامتی استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.