معاون امور استان‌های صدا و سیما:

جشنواره پویانمایی تلویزیونی ایران با شعار «پویانمایی ملی؛ فرهنگ ملی» برگزار می‌شود

دارابی گفت: نخستین جشنواره پویانمایی تلویزیونی ایران، از ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت در استان همدان برگزار می شود.

پویانماییبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران، با حضور علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: پویانمایی و انیمیشن یکی از ساختارهای تاثیرگذار در تلویزیون و سیماست که تأثیرات جدی نه تنها بر کودکان، بلکه بر مخاطب بزرگسال دارد.

دارابی عنوان کرد: رئیس سازمان صدا و سیما، مسئولیت برگزاری جشنواره پویانمایی تلویزیونی را به عهده معاونت استان ها گذاشته اند؛ چراکه ما در ایران ظرفیت های فراوانی در حوزه انیمیشن داریم.

وی ادامه داد: شورای عالی جشنواره شهریور ۹۶ تشکیل شد و ۱۶ استاد در حوزه پویانمایی در آن حضور پیدا کردند. البته ما علاوه بر فراخوان عمومی از ۳۵ نهاد و تشکل های مختلف دانشگاهی و ... برای حضور در این جشنواره دعوت کرده ایم. نخستین جشنواره پویانمایی تلویزیونی با شعار «پویانمایی ملی فرهنگ ملی» از ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت در استان همدان برگزار می شود.

دارابی در خصوص انتخاب همدان به عنوان محل برگزاری این جشنواره اظهار داشت: استان همدان قطب اصلی تولید انیمیشن محسوب می‌شود و یکی از دلایل انتخاب همدان، تشویق توانمندی آنها بود. امیدوارم بتوانیم رقابت خوبی را در استان های دیگر فراهم کنیم.

دارابی در خصوص اهداف این جشنواره گفت: این جشنواره به منظور فراهم آوردن زمینه سازنده برای فعالیت دست اندرکاران پویانمایی کشور، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادها، تشویق برنامه‌سازان و انگیزه سازی، فراهم آوردن امکان بروز و کشف توانمندی‌ها و استعدادهای مناطق مختلف کشور و کمک به ورود استعدادهای نو به این عرصه، تجمیع تولیدات، شناسایی و معرفی داشته‌ها، خرید آثار، سفارش تولید،‌ انتقال تجربه و کارگاه‌های آموزشی، گسترش و تقویت دانش و مباحث روز در عرصه پویانمایی، رشد و رونق تولید و نمایش پویانمایی و رویکرد رسانه‌ای در پرداخت قصه‌ها و داستان‌ها برای مخاطب خردسال و کودک و نوجوان برگزار می شود.

وی در خصوص جوایز نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران عنوان کرد: 69 جایزه در این جشنواره در قالب 33 تندیس و جایزه نقدی , همچنین 36 جایزه در قالب دیپلم افتخار، تقدیر و جایزه نقدی خواهیم داشت.

معاون استان‌های رسانه ملی، درباره بخش‌های این جشنواره تصریح کرد: جشنواره در سه بخش اصلی،‌ فرعی و ویژه برگزار می‌شود. بخش اصلی جشنواره به سریال، فیلم کوتاه، فیلم بلند، موشن گرافیک، جلوه‌های بصری می پردازد. بخش فرعی به قسمت‌های آموزشی تبلیغاتی، عنوان‌بندی، هویت بصری، دانشجویی، دینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فرهنگی، شعار سال، مقابله با آسیب‌های اجتماعی اختصاص دارد. در بخش ویژه هم به طرح و فیلمنامه خواهیم پرداخت. 9 گروه داوری در بخش‌های مختلف آثار را ارزیابی می کنند.

دارابی بیان کرد: در طول برگزاری جشنواره، پنل علمی و کارگاه آموزشی با حضور استادان و صاحب نظران برجسته برای شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد. مراسم افتتاحیه روز شنبه 15 اردیبهشت ماه و مراسم اختتامیه روز دوشنبه هفده اردیبهشت با حضور رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مقامات کشوری و لشکری برگزار خواهد شد. در ضمن هفته فرهنگی هنری همدان را هم در این جشنواره خواهیم داشت. گروه‌های برنامه‌ساز کودک و نوجوان و شخصیت‌های محبوب دوست داشتنی برای حاضران برنامه اجرا می‌کنند. در مراسم افتتاحیه و اختتامیه از خانواده شهیدان، ایثارگران، پیشکسوتان انقلاب اسلامی و هنرمندان و دست اندرکاران برنامه‌سازی کودک و نوجوان به خصوص در حوزه پویانمایی تجلیل می شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم نهضت واقعی در بحث انیمیشن راه بیاندازیم؛ چراکه بیش از ۶ هزار دقیقه تولید انیمیشن داریم. در نخستین دوره جشنواره، امسال فقط ارزیابی تولیدات تلویزیونی را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ اما در سال‌های آینده تولیدات سینمایی را هم داوری می‌کنیم تا بتوانیم یک رقابت سازنده در حوزه پویانمایی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

نشست خبری جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران برگزار شد

 

برچسب ها: صدا و سیما ، انیمیشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار