صدور پروانه ساخت و ساز برای هزار و 700واحد در سرپل ذهاب

قائم مقام ستاد بازسازی بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده گفت: حدود 6 هزار و 500 پرونده در شهرستان سرپل ذهاب برای ارسال به نظام مهندسی به شهرداری سرپل ذهاب تحویل داده شده است.

روحانی قائم مقام ستاد بازسازی بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده  در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت :6هزار و 410پرونده برای صدور پرواته نظام مهندسی به شهرداری سرپل ذهاب تحویل شده  که از این تعداد 4هزار و 41 پرونده به نظام مهندسی ارسال شده است.

وی  با بیان اینکه هزار و 700پرونده نیز پروانه ساخت و ساز را دریافت کردند گفت: با مشارکت مردم ساخت و سازها در شهر سر پل ذهاب آغاز شده است و برای ساخت و سازها تنها از مصالحی که استاندارد ها را رعایت کرده استفاده می کنیم .


روحانی  به استفاده از ماسه ها برای بتن ریزی منازل در سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: با نمونه گیری ها و دانه بندی بتن سعی شده است از ماسه هایی که استاندارد تایید کرده استفاده شود و تلاش ما بر این اینست که بیشتر از مصالح خود استان در بازسازی به کار گرفته شود.

وی گفت: بعضی از مصالحی که غیر قابل تامین از استان است نیز از خارج از استان تهیه می کنیم به طور مثال  آهن که 100هزار تن نیاز است و باید از قسمت های دیگر تامین شود.

روحانی هم چنین به وام هایی که برای زلزله زدگان در نظر گرفته شده  گفت: وام هایی که برای افراد در مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده است با کارمزد 4 درصد و باز پرداخت 15ساله است و ضامن از طریق سفته زنجیری که راحترین روش است در نظر گرفته شده تا شهروندان عزیز مشکلی برای ضامن نداشته باشند.

وی گفت: مستاجران نیز می توانند از وام های معیشتی استفاده کنند که 10میلیون تومان برای این افراد چه مستاجران شهری و چه مستاجران روستایی در نظر گرفته شده است.

روحانی با بیان اینکه به  واحدهای  تعمیری نوع یک  8میلیون تومان وام و 1.5 میلیون بلاعوض تعلق می گیرد گفت واحدهای نوع دو نیز 5میلیون تومان و یک میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده است.

روحانی افزود:تمام وام هایی که به افراد در مناطق زلرله زده تعلق میگیرد دارای تنفس 6ماهه است و بانک ها حق ارسال پیامک اقساط وام به زلزله زدگان را ندارند.

 

انتهای  پیام/ز

 وام هایی که به افراد در مناطق زلرله زده تعلق میگیرد دارای تنفس 6ماهه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار