استاندار اصفهان:

نقش مهم سازمان‌های مردم‌نهاد در مبارزه با مواد مخدر

استاندار اصفهان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد بهتر و با سرمایه بزرگ‌تری می توانند در خصوص مبارزه با مواد مخدر فعال شوند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با تأکید بر این که دستگاه‌ها باید خانمان‌سوز بودن و فراگیر بودن خطر مواد مخدر را احساس کنند، گفت: طرح‌ها باید در یک زمان‌بندی مشخص بومی‌سازی و برش استانی و واقعیت‌های استان اصفهان به آن‌ها اضافه  تا موجب تحرک بیشتر شود.

وی با بیان این که مردم با هر دیدگاه و اندیشه‌ای به اعتیاد دید منفی دارند و به عنوان یک پدیده خانمان‌سوز به آن می‌نگرند، خاطرنشان کرد: این یک ظرفیت بزرگ و عظیم است و می‌تواند باعث شود تا سازمان‌های مردم‌نهاد بهتر و با سرمایه بزرگ‌تری بتوانند در خصوص مبارزه با مواد مخدر فعال شوند.

استاندار اصفهان با اشاره به نامه وزیر کشور در خصوص طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر روانگردان‌ها و پیش‌سازها با رویکرد اجتماعی در برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: وظایف دستگاه‌ها در طرح و ابلاغیه‌ها به خوبی مشخص شده است ولی میزان اجرای این طرح‌ها و ابلاغیه‌ها توسط دستگاه‌های ذیربط مهم است.

وی با بیان این که نگرانی ما نداشتن طرح و ابلاغیه نیست بلکه اجرا نشدن کامل و قوی طرح‌ها باعث نگرانی می‌شود، افزود: به نظر می‌رسد که همه دستگاه‌ها هم به وظایف خود آگاه هستند و هم عزم جدی برای اجرای طرح‌ها دارند و شاید علت اجرا نشدن کامل به دلیل خارج شدن این طرح‌ها از اولویت کاری دستگاه‌هاست.

مهرعلیزاده با تبیین دستورالعمل صیانت از شأن و منزلت حجاج در عربستان سعودی اذعان داشت: نباید اجازه داده شود که حتی یک نفر معتاد یا حتی مشکوک به اعتیاد به حج اعزام شود چراکه آبروی کشور و نظام است و باید در صورت لزوم یک قاضی جسور، فعال و باانگیزه به صورت ویژه برای این منظور در هنگام اعزام زائران در نظر گرفته شود.

گفتنی است در این جلسه گزارش طرح آرامش و آمار عملکرد اجرای طرح ذوالفقار 12 ارائه و اعلام شد که از 15 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه 5 هزار و 421 نفر معتاد دستگیر شده‌اند که از این تعداد 2 هزار و 339 نفر سارق معتاد و 2 هزار و 185 نفر معتاد متهاجر و همچنین 14 نفر زن معتاد متهاجر هستند.

 

انتهای پیام/م

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان

برچسب ها: استانداری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.