واکسیناسیون ۳۰ هزار دام در ایرانشهر

رئیس دامپزشکی ایرانشهر گفت: افزون بر ۳۰ هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای امسال تا کنون علیه انواع بیماری‌های دامی در این شهرستان به طور رایگان واکسینه شدند.

دکتر فرامرز هاشمزهی رئیس دامپزشکی ایرانشهر  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: یکی از اقدامات دامپزشکی برنامه ریزی در خصوص ایمن سازی دام‌ها در مقابل بیماری‌هایی نظیر آبله، تب برفکی، تب کنگو و مبارزه با بیماری‌های مشترک مانند بروسلوز، شاربن و هاری است که برای برآورده شدن این هدف تمام دام‌های سبک و سنگین ایرانشهر توسط نیرو‌های دامپزشکی واکسینه شدند.

وی افزود: با توجه به افزایش دما و احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو و افزایش فعالیت کنه‌ها انتظار می‌رود دامداران نسبت به سمپاشی محل نگهداری دام‌های خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیماری تب مالت از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است گفت: فردی که مبتلا به این بیماری شود چنانچه به موقع مورد درمان قرار نگیرد به طور حتم فوت خواهد کرد.

رئیس اداره دامپزشکی ایرانشهر با بیان اینکه واکسیناسیون به طور رایگان انجام می‌شود، از دامداران خواست همکاری لازم را با گروه‌های اعزامی دامپزشکی به منظور واکسیناسیون دام داشته باشند.

 شهرستان ایرانشهر بیش از ۲۸۰ هزار راس دام سبک، ۲۰ هزار راس گاو و گوساله و ۱۵ هزار نفر شتر نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/ع

واکسینه دام در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار