سلیمانی:ترکیب تیم ملی والیبال نشسته جوان شده است

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان گفت: ترکیب تیم ملی نسبت به پارالمپیک ریو تغییر کرده و به سمت جوان گرایی رفته است.

سلیمانی:ترکیب تیم ملی والیبال نشسته جوان شده استفریبا سلیمانی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت تیم ملی والیبال نشسته بانوان بیان کرد: با توجه به مسابقاتی که در پیش داریم ترکیب تیم ملی را نسبت به پارالمپیک ریو تغییر اساسی دادیم و جوان گرایی کردیم وتن‌ها ۳ تا از بازیکنان با تجربه و قدیمی در تیم ملی حضور دارند.

او ادامه داد: مسابقات جهانی والیبال نشسته در 2 بخش مردان و بانوان از تاریخ ۲۱ تیرماه تا یکم مردادماه به میزبانی کشور هلند گزار می‌شود و به نوعی حکم دیدار تدارکاتی را برای تیم ملی ما دارد تا با شناخت نقاط ضعف و قوت ملی پوشان و ارزیابی عملکرد آن‌ها با درت وارد بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی شویم و بتوانیم سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنیم.

سلیمانی افزود: در حال حاضر ۱۸ ملی پوش در تیم حضور دارند که درپایان اردو ترکیب ۱۲ نفره اصلی برای حضور در مسابقات جهانی مشخص می‌شود، اما ترکیب نهایی تیم ملی برای بازی‌های جاکارتا بعد از رقابت‌های هلند تعیین می‌شود چرا که باید عملکرد ملی پوشان را در مسابقات ارزیابی کنیم و احتمال دارد نفرات تغییر کنند.

او در مورد اینکه جوان گرایی ممکن در نتیجه گیری تیم ملی در مسابقات جهانی چه تاثیری دارد عنوان کرد: با استعدادیابی که در زمان برگزاری لیگ بانوان در سطح کشور انجام شد نفرات جوان خوبی با عملکرد فنی مناسب به تیم ملی معرفی شدند و بر اساس مسابقات انتخابی بازیکنانی که عملکرد بهتری داشتند به تیم دعوت شدند. شاید جوان گرایی در مسابقات جهانی نتیجه گیری را برای تیم ملی سخت کند، اما پشتوانه سازی انجام می‌شود که در جاکاراتا بتوانیم نتیجه لازم را بدست آوریم و برای دومین بار بانوان ما راهی پارالمپیک شوند.

سلیمانی درباره حریفان تیم ملی در مسابقات جهانی هلند بیان کرد: ۱۶ تیم حاضر دراین رقابت‌ها مشخص شدند، اما هنوز مراسم قرعه کشی برای گروه بندی انجام نشده است. تیم‌های قدرتمندی در این مسابقات حضور دارند که پیروزی برابر آن‌ها کار نسبتا سختی است. بیشتر هدف ما در این رقابت‌ها کسب تجربه برای بازیکنان و ارزیابی عملکرد آن‌ها است. البته دو تیم اول این مسابقات به طور مستقیم سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست می‌آورند که در بین 2 تیم اول بودن کار دشواری برای تیم ما است.

او درباره مقایسه تیم ملی والیبال نشسته مردان و بانوان گفت: تیم ملی مردان لیگ پویاتری نسبت به بانوان دارد و در حال حاضر مردان والیبال نشسته ایران دررنکینگ نخست جهان قرار دارد و تمام تیم‌های دنیا آرزوی بازی برابر تیم مردان را دارند. البته ما هم تلاش می‌کنیم تا با افزایش موفقیت تیم ملی بانوان بتوانیم در رنک نخست جهان قرار بگیریم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان در پایان خاطر نشان کرد: حضور صمیمی رئیس فدراسیون در اردو‌های تیم ملی باعث افزایش انگیزه و روحیه بازیکنان شد و حضور مسئولان نشان می‌دهد که برای تیم ملی و عملکرد بازیکنان ارزش قائل هستند.

انتهای پیام/

اظهارات سلیمانی درباره وضعیت تیم ملی والیبال نشسته بانوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار