وجود 400 میلیون شغل درصنعت گردشگری در کشور

رییس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور گفت:۱۰۸ میلیون شغل در جهان براثر صنعت گردشگری به صورت مستقیم وجود دارد و ۲۹۲ میلیون شغل به صورت غیر مستقیم با این صنعت در ارتباط است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رییس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در مراسم رویداد تبریز 2018 گفت:۱۰۸ میلیون شغل در جهان براثر صنعت گردشگری به صورت مستقیم وجود دارد و ۲۹۲ میلیون شغل به صورت غیر مستقیم با این صنعت در ارتباط است.

مونسان افزود: در کشور‌های در حال توسعه این صنعت می‌تواند ایجاد اشتغال و به توسعه آن کشور‌ها کمک کند و با توجه به اینکه گردشگری هم اکنون اقتصاد سوم جهان است پیش بینی می‌شود به زودی به اقتصاد اول جهان تبدیل شود که باید این کشور‌ها از فرصت پیش رو بهره لازم را ببرند.

وی افزود:هم اکنون وضعیت گردشگری ایران چشم انداز امیدوار کننده‌ای دارد که نیازمند عزم جدی مسئولان کشور است و خوشبختانه با سیاست‌های اخیر دولت چشم انداز مناسبی در این زمنیه برای کشور ترسیم شده است.

مونسان گفت: در حال حاضر ۱۵۸ هتل چهارستاره در کشور احداث شده است و در زمینه توسعه زیر ساخت‌ها اقدامات خوبی انجام شده است و ۱۷۰۰ طرح در بخش گردشگری کشور توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

وی گفت: در بودجه سال ۹۷ نیز تمعیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و جمهوری اسلامی ایران با زدن ویزای فرودگاهی به اکثر گردشگران کشور‌های دنیا و فراهم ساختن مشوق‌های برای ایرانیان خارج از کشور به این امر مبادرت کرده که امیدواریم منجربه رونق این صنعت در کشور شود.

مونسان افزود: سهم زیادی از تولید و اشتغال به سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری داده شده است چراکه صنعت گرشگری نقش زیادی در ایجاد اشتغال دارد که امیدواریم در این زمینه نیز عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهیم.

وی افزود:در نهمین اجلاس وزرای کشور‌های عضو سازمان اسلامی در نیجر از میان کاندیدا‌های مختلفی از کشور عربستان، ترکیه، نیجر و مالزی کلان شهر تبریز توانست با ۷ رای مثبت از ۹ رای انتخاب شود که این رویداد در اردیبهشت سال ۹۲ به تصویب هیات دولت رسیدو با توجه به ضرورت ایجاد ساختار‌های مناسب برای این رویدا پیش رویداد تبریز ۲۰۱۸ به صورت باشکوهی انجام شد.

مونسان افزود: رویداد تبریز ۲۰۱۸ در هواپیمایی ترکیش ایرلاین، آماده سازی مبلمان و المان شهری تبریز، به روز رسانی و استاندارد سازی هتل‌های کلان شهر تبریز، ارائه بسته ویژه تخفیفات در هتل‌ها، نمایش صنایع دستی سایر استان‌ها در کلان شهر تبریز اجازه فعالیت شبانه روزی به صنوف مختلف با گردشگری در تبریز، شروع فعالیت‌های باستان شناسی در محوطه بنای تاریخی ربع رشیدی، مرمت بیش از ۴۰ بنای تاریخی و آغاز مرمت ۲۰ بنای دیگر، برگزاری بین المللی نشست جاده ابریشم و برگزاری همایش بین المللی بومی از دیگر اقداماتی است که برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر آذربایجان شرقی ۶۸ هتل و هتل اپارتمان دارد و ۲۸ هتل نیز در این استان در حال ساخت است که رشد ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: درسال گذشته ۵۲۰ هزار گردشگر خارجی از آذربایجان شرقی بازدید کرده اند و نوروز امسال نیز میزان بازدید گردشگران داخلی ۴۰ درصد و میزان بازدید گردشگران خارجی ۱۷ درصد رشدداشته است.

وی افزود: درسال‌های گذشته رشد گردشگری خارجی در کشور رشد منفی بود که خوشبختانه در سال ۹۶ موفق شدیم با اتخاذ تمعیدات لازم این رشد در کشور را به مثبت ۴ درصد درکشور برسانیم.

صدری نماینده ایسسکو سازمان علمی آموزشی کشور‌های اسلامی نیز در آیین تبریز ۲۰۱۸ با اشاره به اینکه تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است افزود: تبریز از دیرباز به عنوان شهر گردشگری و با جاذبه‌های گردشگری معروف بوده و امیدواریم با افتتاح این رویداد شاهد شکوفایی این شهر در سال ۲۰۱۸ باشیم.

وی افزود:خوشبختانه کلان شهر تبریز ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی و سنتی خودرا در طول تاریخ حفظ کرده و به عنوان شهری الگو از لحاظ تمدن شهری و مهمان نوازی به شمار می‌رود.

وی افزود:تولیدات گسترده صنعتی ازشاخص‌های توسعه گردشگری محسوب می‌شود و تولیدات دست ساز درسطوح بین المللی از ویژگی‌های این شهر است.

صدری گفت: ایسسکو جایزه ویژه‌ای را به نهاد‌ها و موسسات و سازمان‌هایی که بهترین معرفی را از گردشگری تبریز ۲۰۱۸ داشته باشند اختصاص داده ایم.

وی گفت:هم چنین مدیریت بخش فرهنگی ایسسکو حمایت خودرا از داره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اذربایجان شرقی انجام می‌دهد.

شهردار کلان شهر تبریز نیز در آیین افتتاحیه رسمی تبریز ۲۰۱۸ با خیر مقدم و خوش آمد گویی به حاضران گفت: کلانشهر تبریز در جایگاه تاریخی ایران زمین به عنوان شهر اولین‌ها مطرح بوده و در اشعار شاعران بزرگی، چون قطران تبریزی به عنوان مردمی مهمان نواز و نیکو خصلت مشهور بوده است.

وی افزود: قیام مشروطه، قیام ۲۹ بهمن تبریز و رشادت‌های لشکر ۳۱ عاشورا در دفاع مقدس، نمونه‌هایی از دلاوری‌ها و رشادت‌های این خطه از ایران زمین است که دراشعار شاعران بزرگی، چون شهریار به ان پرداخت شده است.

وی افزود:تبریز جز کلان شهری هست که با توجه به ظرفیت‌های که دارد می‌توان به عنوان پایتخت معنوی و گردشگری منطقه ایفای نقش کند.

در این مراسم با حضور رییس جمهوری از تمبر یادبود یادبود تبریز ۲۰۱۸ رونمایی شد و جام نمادین صنایع دستی تبریز به دکتر روحانی اهدا شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار