مقاوم‌سازی بیش از ۶۰ درصد فضا‌های آموزشی گیلان

بیش از ۶۰ درصد فضا‌های آموزشی گیلان مقاوم‌سازی و نوسازی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ علی اوسط اکبری مقدم، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان گفت: از سال ۱۳۸۵ تاکنون بیش از ۶۰ درصد فضا‌های آموزشی مقاوم‌سازی و نوسازی شده اند.

وی با بیان اینکه طبق اطلاعات سال ۱۳۸۹ بالغ بر ۱۱ هزار کلاس درس مدارس در سطح استان گیلان نیاز به نوسازی یا مقاوم‌سازی داشتند، افزود: بالغ بر ۹۵۰ کلاس درس مدارس استان گیلان از سال ۱۳۸۶ تاکنون تخریب و بازسازی شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه ۱۱۱ پروژه در قالب استانداردسازی گرمایشی و ۵۴۰ کلاس درس به اتمام رسیده است، گفت: ۲۹ پروژه آموزشی نیز با ۱۵۴ کلاس با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسید و تحویل ادارات آموزش و پرورش شدند.

اکبری‌مقدم از آسفالت بیش از ۴۰ هزار مترمربع از سطوح مدارس آسفالت خبر داد و اظهار داشت: در بهسازی اجزای غیرسازه‌ای، یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش‌ها مقابله با زلزله در قبل، حین و بعد از وقوع آن است و باید تمهیدات لازم را بیندیشد.

وی با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی در کشور ۸.۳۱ مترمربع برای هر دانش‌آموز است، خاطرنشان کرد: متوسط سرانه کشور در حال حاضر ۵.۱۸ مترمربع است و در استان گیلان تا پایان سال ۱۳۹۵ این سرانه به ۴.۸۵ رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ سرانه گیلان در بحث فضا‌های آموزشی به متوسط سرانه کشور تقریبا نزدیک شد، تصریح کرد: گیلان هنوز با سرانه استاندارد خیلی فاصله دارد و بنابراین نیاز است که با تمهیدات و تأمین منابع مالی لازم بتوانیم به این جایگاه دسترسی پیدا کنیم.

انتهای پیام/ع

 

نوسازی بیش از ۶۰ درصد فضا‌های آموزشی گیلان از سال ۱۳۸۵ تاکنون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.