فعالیت 1350 هیئت مذهبی در استان اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: یک هزار و 350 هیئت مذهبی در استان اردبیل فعال است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی٬ مداحان و شعرای آئینی نقش و جایگاه ویژه‌ای در جامعه اسلامی دارند که باید بتوانیم از این ظرفیت‌های دینی به طور مناسب در راستای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کنیم.

وی گفت: فعالیت این حوزه ها در سایه عشق به امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) سبب اتصال حلقه‌های مختلف مردم به یکدیگر شده و هیئت‌های مذهبی کارکرد بالایی در اتحاد مردم دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: از زمان شروع به کار سامانه طوبی٬ یک هزار و 600 نفر مداح در استان اردبیل با عضویت در این سامانه ساماندهی شده و فعالیت آنها رسمی شده است.

حجت الاسلام ستوده افزود: در استان اردبیل 10 کانون مداحان در 10 شهرستان استان راه اندازی شده و فعالیت این کانون‌ها در سطح استان اردبیل تداوم دارد.

وی افزود: مداحان از اقشاری هستند که مورد قبول و اعتماد مردم بوده و باید مداحان از این ظرفیت در راستای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه و تشویق جوانان و نوجوانان هیئت‌های مذهبی به آموزه‌های دین استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی باید مدرسه ای برای آموزش ساده زیستی به جوانان باشد چرا که یکی از مشکلات کنونی جامعه٬ چشم هم چشمی و تجملات زیاد در برگزاری مراسم‌هایی مانند عروسی است که این تجملات بسیاری از خانواده ها را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/ح

راه اندازی 10 کانون مداحان در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.