مدیرکل استاندارد استان اصفهان خبر داد:

بستن خط تولید 5 کارخانه آجرسازی غیر استاندارد

مدیرکل استاندارد استان اصفهان از بستن خط تولید 5 کارخانه آجرسازی، 3 واحد شن و ماسه و 2 واحد تولیدی بتن آماده و ارجاع پرونده آن‌ها به مراجع قضایی خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره استاندارد استان اصفهان ، غلامحسین شفیعی درجلسه پیگیری مصوبات چهارمین کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان با موضوع مصالح ساختمانی و شیشه‌های دوجداره با اشاره به نقش کیفیت مصالح ساختمانی در افزایش طول عمر و مقاوم‌سازی ساختمان به‌ویژه در هنگام بروز بلایای طبیعی اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط بایستی  با هماهنگی  کامل با یکدیگر فعالیت کنند تا چرخه کنترل و نظارت از تولید تا مصرف مصالح استاندارد در ساختمان‌ها به‌طور کامل انجام شود.

وی با تأکید بر نقش نظارتی اداره کل استاندارد استان اصفهان بر واحدهای تولیدی خاطر نشان کرد: پیگیری‌های جدی در رابطه با استانداردسازی واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی به‌ویژه صنعت بتن و آجر انجام شده است و در همین راستا با واحدهایی که شرایط استاندارد را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی لازم  توسط واحد حقوقی انجام می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان در ادامه به نقش مهم ناظران طرح‌ها در استفاده از مصالح استاندارد اشاره کرد و افزود: سازمان نظام‌مهندسی ساختمان نیز باید بر فعالیت و صلاحیت مهندسان ناظر خود نظارت کند و با متخلفان برخورد لازم را انجام دهد.

در این جلسه مقرر شد در طرح‌های ساختمانی سطح شهر در کارگروه نظارت عالیه راه و شهرسازی استان، کارشناسان اداره کل استاندارد استان اصفهان نیز حضور داشته باشند و گزارش تخلفات در حوزه مصالح غیراستاندارد را به مراجع ذی‌صلاح ارسال کنند.

در راستای حمایت از کالای ایرانی  و جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در مراکز عرضه جلسه‌ای با حضور نمایندگان اداره کل استاندارد استان اصفهان، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی و کمیسیون مبارزه با قاچاق تشکیل شد.

در این جلسه بیش از 62 کیلوگرم طلا و جواهرات گران‌بها در قالب 13 محموله مورد بررسی قرار گرفت و محموله هایی که به‌صورت قاچاق وارد شده بود طی صورت‌جلسه‌ای به مقامات قضائی تحویل شد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به این مطلب گفت: با توجه به اینکه طلا مشمول مقررات استاندارد اجباری هست و این اداره کل بر واحدهای تولیدی نظارت کافی  دارد  به مردم توصیه می کنم برای حفظ سرمایه‌های خود مصنوعات طلا دارای کد استاندارد خریداری کنند.

شفیعی در پایان تأکید کرد: با توجه به این که مصالح ساختمانی مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و نقش مهمی در افزایش طول عمر و ایمنی ساختمان‌ها به‌ویژه در مواقع زلزله و بلایای طبیعی دارد به همین دلیل این اداره کل خط تولید 5 کارخانه آجر، 3 واحد شن و ماسه و 2 واحد تولیدی بتن آماده را بسته شد و پرونده آن‌ها را به مراجع قضایی ارجاع داد؛ همچنین با توجه به اهمیت سلامت و ایمنی مردم به‌ویژه بیماران یک واحد تولیدی گاز اکسیژن طبی به علت تولید غیراستاندارد بسته شد.

جلسه پیگیری مصوبات چهارمین کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان با موضوع مصالح ساختمانی و شیشه‌های دوجداره به میزبانی اداره کل استاندارد استان اصفهان و با حضور کارشناسان ساختمانی اداره کل استاندارد، نمایندگان  دفتر فنی و مدیریت بحران استانداری، معاونت شهرسازی شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و نظام‌مهندسی ساختمان تشکیل شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.