مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خواستار شد؛

استاندار خوزستان دستور ویژه گسترش ورزش همگانی را به فرمانداران بدهد

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از استاندار خوزستان خواست دستور ویژه ای به منظور گسترش ورزش همگانی به فرمانداران شهرهای مختلف ابلاغ نماید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در اولین جلسه شورای ورزش خوزستان در سال 97 که امروز، چهارشنبه در استانداری برگزار شد، سال 96 را سالی پر از تلاش و سرشار از همدلی و تعامل برای ورزش خوزستان عنوان کرد و بیان داشت: همگی در رقم خوردن این سال پر از موفقیت سهیم بوده اند.

وی تصریح کرد: نگاهی به شاخصه های ورزش استان نشان دهنده ارتقا خوب در تمامی بخش ها با برنامه ریزی های مناسب است.

حیدری افزایش میزبانی های خوزستان از رویدادهایی همچون انتخابی های تیم های ملی و مسابقات قهرمانی کشور را اولین اتفاق بزرگ و خوبی برای ورزش استان در سال 96 عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، ارتقا و رشد عضویت ورزشکاران در تیم های ملی، حضور تیم های خوزستانی در لیگ های کشوری، میزبانی های بین المللی و کشوری، اعزام تیم ها به مسابقات کشوری، برگزاری اردوهای تیم ملی و مدال آوری های انفرادی و تیمی در مسابقات جهانی و بین المللی را از دیگر اتفاقات خوب طی سال گذشته عنوان کرد و گفت: این که از خوزستان به عنوان قطب ورزش کشور یاد می شود در قالب این آمار اثبات می گردد.

وی در ادامه افزود: در بخش زیرساختی نیز با حمایت استاندار خوزستان و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، برای اولین بار کلنگ خانه کشتی در شهرستان های ایذه و اندیمشک به زمین زده شد و قرار است کار احداث 17 جاده سلامت نیز بزودی آغاز شود.

افشین حیدری اذعان داشت: همچنین برای اولین بار 40 سالن ورزشی به امکانات لازم تجهیز شدند که با توجه به شعار سال 97، این کار با تولیدات داخلی صورت گرفته است، ضمن اینکه 40 چمن مصنوعی نیز آماده شده است که در این زمینه نمایندگان استان اعتبارات خوبی را برای ورزش استان فراهم نمودند.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش خوزستان اتفاقات بزرگی در حال انجام است، بیان کرد: کلنگ خانه بوکس اهواز و خانه جودو در شوشتر بزودی به زمین زده می شود.

این مقام مسئول به وقوع اتفاقات خوب در سال 96 در بحث اقتصادی ورزش اشاره کرد و گفت: در میان تمام دستگاه های استان در طرح واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با واگذاری 9 پروژه رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

حیدری اظهار کرد: ان شاالله روز یکشنبه تیم فوتبال مسجدسلیمان نیز جواز حضور در لیگ برتر را به دست می آورد و برای اولین بار در فصل آینده، خوزستان با 4 تیم در این مسابقات حضور خواهد داشت. همچنین با توجه به این که سال آینده 4 تیم در لیگ برتر داریم و باید از این تیم ها حمایت شود، قطعا یک جلسه تخصصی در شورای ورزش در این زمینه خواهیم داشت تا راهکارهای لازم برای این چهار تیم اتخاذ شود.

وی بیان داشت: پس از برنامه ششم توسعه، به نظر می رسد دستگاه ها نسبت به ابلاغ موارد اجرایی جهت کمک به ورزش در بخش اعتباری، راغب نیستند.

افشین حیدری در خصوص املاکی که باشگاه های ورزشی تغییر کاربری داده شده اند و گله مندی باشگاه داران از برخورد شهرداری برخی مناطق با آن ها، اذعان کرد: نبود زمین یکی از مشکلات اساسی ما است. متاسفانه در جلسه قبلی نیز در خصوص این موضوع بحث شد ولی آنچه انتظار داشتیم اتفاق نیفتاد. موانع و چالش هایی از سوی شهرداری برای این باشگاه ها اتفاق افتاده است و متاسفانه در شهرداری آن نگاهی که باید به عنوان تعهد اجتماعی صورت بگیرد، وجود ندارد و در نهایت برخی باشگاه ها به تعطیلی کشیده شده اند و بلاتکلیف هستند.

وی افزود: سالن 4 هزار و 500 هزار نفری اهواز که با 19 درصد پیشرفت فیزیکی برای مدت 12 سال تعطیل شده بود، با کمک وزیر ورزش و جوانان و تایید اعتبار آن از سوی وزیر، در حال فعال شدن است و مناقصه فاز اول این پروژه انجام شده است.

حیدری در پایان اظهار داشت: دفتر ورزش محلات در مجموعه ورزش تختی بزودی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/گ

ابلاغ دستور گسترش ورزش همگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار