نفوذ سامانه جدید بارشی در آذربایجان شرقی

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در پی نفوذ سامانه جدید بارشی احتمال بارش‌های رگباری در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اشجعی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: براساس بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، این سامانه از اواخر امروز تا روز دوشنبه هفته آینده به صورت متناوب فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: فعالیت اصلی این سامانه از روز جمعه تا یکشنبه بوده و با توجه به شدت بارش‌های رگباری به ویژه در نیمه جنوبی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: سامانه بارشی جدید موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید و بارش باران همراه با کاهش نسبی دما می‌شود.

اشجعی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌های رگباری در برخی نواحی استان توصیه می‌شود اقدام لازم برای جلوگیری و کاهش خسارت‌های احتمالی به عمل آید.

وی گفت: هم اکنون شبستر با ۱۷ و بستان آباد با هفت درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین و خنک‌ترین شهر‌های استان هستند و دمای کنونی تبریز هم ۱۵ درجه بالای صفر است.

 

انتهای پیام/ش

دمای کنونی تبریز ۱۵ درجه بالای صفر 

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار