مدیر کل راه و شهر سازی کهگیلویه وبویراحمد حبر داد:

خروج 400 روستا از بن بست با اجرای پروژه پاتاوه دهدشت

مدیر کل راه و شهر سازی کهگیلویه وبویراحمد گفت:با اجرای پروژه پاتاوه دهدشت 400 روستای کهگیلویه وبویراحمد که تاکنون در بن بست به سر برده اند به جاده اصلی وصل و از بن بست خارج می شوند

علی مردانی در گفت و گوی اختصاصی باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  با بیان اینکه پروژه ملی پاتاوه دهدشت در راستای تکمیل کریدور شمال به جنوب کشور راه اندازی شد گفت: این طرح به عنوان طرح ملی بهبهان - شهررضادر سال های گذشته تصویب شد.
وی عنوان کرد: این جاده به اندازه 163 کیلومتر و در سه قطعه احداث که قطعه سوم به طول 63 کیلومتر آن هنوز به اتمام نرسیده است.
علی مردانی با بیان اینکه از قطعه سوم 23 کیلومتر آن به مرحله آسفالت رسیده است افزود: 40 کیلومتر باقی مانده آن هم در حال عملیات خاکبرداری و خاکریزی است.
مدیر کل راه و شهر سازی کهگیلویه وبویراحمدبا بیان اینکه هم اکنون قطعه اول و دوم جاده پاتاوه دهدشت زیر بار ترافیک است افزود:قطعه سوم این طرح 72درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت:سال گذشته توانستیم 100 میلیاردتومان از اعتبارات ملی برای ساخت پروژه جذب کنیم که با این میزان اعتبار بخش عمده ای از این طرح ساخته شد.
علی مردانی با اشاره به ساخت 5 و نیم کیلومتر تونل در مسیر جاده پاتاوه دهدشت عنوان کرد:حدود 12 پل به طولا های 120 و 270 متر در طول این پروژه به سرعت در حال ساخت است.
مدیر کل راه و شهر سازی استان عنوان کرد: 42 میلیارد تومان در سال 97 برای اجرای پروژه در نظر گرفته شده است که پیگیر آن هستیم 100 میلیارد دیگر از اعتبارات ملی برای ادامه روند کار جذب کنیم تا بتوانیم سال 98 این پروژه را به اتمام برسانیم.
علی مردانی با بیان اینکه با اجرای این طرح 400 روستای کهگیلویه وبویراحمد که تاکنون در بن بست به سر برده اند به جاده اصلی وصل و از بن بست خارج می شوند گفت:همچنین با بهره برداری از این جاده ملی شهرستان های لنده ،کهگیلوه و لوداب به مرکز استان وصل می شوند.
وی عنوان کرد: با بهره برداری از جاده ملی پاتاوه دهدشت از نظر ملی بندر امام به مرکز کشور وصل و همچنین در توسعه کشاورزی ، اقتصادی و صنعتی کهگیلویه وبویراحمد رونق ایجاد خواهد شد همانگونه که با اجرای قطعه اول و دوم کارخانه سیمان مارگون راه اندازی شد.
 انتهای پیام/غ

 رونق اقتصادی باراه اندازی جاده پاتاوه دهدشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.