۱۳۷ محموله کالای خارجی غیراستاندارد مرجوع شد

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: در سال گذشته از ورود ۱۳۷ محموله کالای خارجی به ارزش چهار میلیون و ۶۴۴ هزار دلار به علت مغایر بودن با استاندارد‌های ملی در گمرک‌های این استان جلوگیری و کشور مبدا مرجوع شد.

۱۳۷ محموله کالای خارجی غیراستاندارد مرجوع شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،  محمدرحیم بهره‌مند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان بوشهر به عنوان یکی از مبادی اصلی ورودی کالا به کشور بررسی کیفیت و استاندارد کالا‌های ورودی از طریق این استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: یکی از وظایف اداره استاندارد، جلوگیری از ورود کالای بی‌کیفیت به کشور است که در این ارتباط کارشناسان و بازرسان استاندارد مستقر در گمرک‌ها برای تحقق این مهم فعالیت دارند.

بهره‌مند ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ از ورود ۱۰۴ محموله کالای خارجی غیراستاندارد به ارزش یک میلیون و ۹۳ هزار و ۶۰۵ دلار در گمرک‌های این ساتان جلوگیری شد که این میزان در مقایسه با سال ۱۳۹۶ درصد رشد کرد.

وی یادآور شد: بیشتر کالا‌های مغایر با استاندارد در زمینه لوازم خانگی، اسباب‌بازی، پوشاک، مواد غذایی و لوازم خودرو ساخت کشور چین بودند.

بهره‌مند ادامه داد: وقتی کالایی در گمرک‌های رسمی کشور اظهار شده و مورد تایید استاندارد قرار می‌گیرد این به منزله انجام کنترل‌های فنی لازم روی آن است و با اطمینان خاطر به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد.

انتهای پیام/م

محموله های کالای خارجی به علت مغایر بودن با استانداردهای ملی مرجوع شدند

برچسب ها: استاندارد ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.