نبود مکانی خاص برای تئاتر شهر در اصفهان

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان از نبود مکانی خاص برای تئاتر شهر در اصفهان خبرداد.

فریده روشن درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  با اشاره به نبود مکانی خاص برای تئاتر شهر در اصفهان، گفت: سینما همایون در گذشته مرکز تئاتر شهر بوده، از این رو با توجه به بازآفرینی حوزه چهارباغ و تبدیل آن به حوزه فرهنگی و کمک به صنعت توریسم و گردشگری باید مکان ثابتی برای تئاتر شهر اصفهان در نظر گرفته شود که به دنبال این هستیم تا سالن سینما همایون به مرکز تئاتر شهر تبدیل شود.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود : معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان با رویکرد افزایش تعلق شهروندان به شهر، اقدام به برگزاری برنامه های بسیاری در سطح شهر کرده که تحت عنوان "شهری که دوستش دارم "نامگذاری شده و تا نهم اردیبهشت ماه در حال اجرا است.

عضو شورای شهر اصفهان در زمینه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سال جاری عنوان کرد: با توجه به اینکه این جشنواره سالهای قبل در مهرماه برگزار می شد و سال گذشته به دلیل تداخل زمان با محرم و صفر، در تیرماه برگزار گردید، تغییرات مدیریت شهری و  نامشخص بودن برنامه ها در سال جاری نیز منجر به اجرایی نشدن این جشنواره در زمان مقرر شد.

 وی ادامه داد: در جلسه ای با دبیر جشنواره، معاونت های مالی، فرهنگی، اقتصادی و اعضای شورا به این نتیجه رسیدیم که به دلیل نبود فرصت برای اجرای مناسب این برنامه، جشنواره اوایل شهریور ماه برگزار و مدیریت اجرایی آن نیز طی روزهای آتی مشخص شود.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان، در زمینه سالن سینما همایون اصفهان و تبدیل آن به پردیس سینمایی اظهار کرد: در این باره در کمیسیون فرهنگی با رییس حوزه هنری جلساتی برگزار کردیم و تفاهم نامه ای با حوزه هنری و معاونت فرهنگی شهرداری منعقد شد تا طی آن برنامه های مشترکی را به انجام برسانیم.

روشن اظهار کرد: با توجه به اینکه قسمتی از سینما همایون به حوزه هنری و بخشی به شهرداری مربوط است، از این رو هفته آینده جلسه ای جهت تعیین تکلیف این سینما با معاونت سازمان حوزه هنری و معاونت مالی،  شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر اصفهان برگزار می شود.

وی با اشاره به نبود مکانی خاص برای تئاتر شهر در اصفهان، گفت: سینما همایون در گذشته مرکز تئاتر شهر بوده، از این رو با توجه به بازآفرینی حوزه چهارباغ و تبدیل آن به حوزه فرهنگی و کمک به صنعت توریسم و گردشگری باید مکان ثابتی برای تئاتر شهر اصفهان در نظر گرفته شود که به دنبال این هستیم تا سالن سینما همایون به مرکز تئاتر شهر تبدیل شود.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تأکید بر لزوم حمایت از مباحث فرهنگی در استان تصریح کرد: خوشبختانه شورای شهر دوره پنجم دید خوبی نسبت به حوزه سینما دارد، بنابراین می بایست با فراهم نمودن زمانهایی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان، در فرهنگ سازی و ارتقای هنرمندان در این بخش گام های مؤثری برداشته شود.

فریده روشن، سیاست گذاری را مهمترین وظیفه شورا برشمرد و اذعان کرد: شهرداری و مدیریت شهری باید با بسترسازی برای شهروندان در کلیه حوزه های مورد نیاز، به مطالبات آنها پاسخ دهند، از این رو شورای شهر اصفهان نیز با تعیین مصوبه هایی برای توسعه صنعت سینما، اقتصاد سینما، اقتصاد هنر و تعیین بودجه خاص برای بستر سازی سینما از هنرمندان اصفهانی حمایت کرده است.

وی تأکید کرد: شناسایی نخبگان در شهر اصفهان باید مد نظر قرار گیرد تا با فراهم نمودن بستر مناسب و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرهای دیگر، به توسعه شهر اصفهان کمک کنیم.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شورای شهر ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.