مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان:

هزینه125 میلیارد تومانی کمیته امداد اصفهان برای اشتغال مددجویان

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: در سال 96 بیش از 125 میلیارد و 930 میلیون تومان به‌منظور توانمندسازی و اشتغال مددجویان این نهاد هزینه شد.

حمیدرضا شیران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بیان اینکه پرداخت وام قرض‌الحسنه اشتغال، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، انجام طرح‌های کار انگیزی و کاریابی از عمده فعالیت‌های این نهاد است ، خاطرنشان کرد: 2 درصد از اعتبار حمایت از اشتغال مددجویان کمیته امداد معادل با 2 میلیارد و 430 میلیون تومان از کمک‌های مردم و 98 درصد دیگر برابر با 123 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل منابع دولتی و اعتبارات بانکی تأمین شد.

وی با اعلام اینکه یکی از اهداف مهم و برنامه‌های اصلی این نهاد کمک به توانمندی و خودکفایی مددجویان است، گفت: در شرایط کنونی جامعه، کارآفرینی بهترین کار خیر است و از سوی دیگر نیازمندان و مددجویان نهادهای حمایتی در اولویت اول برای بهره‌مندی از شغل مناسب قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: تصور عمومی از مفهوم نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان بیشتر بر اساس پرداخت‌های معیشتی و در قالب‌های سنتی مانند صدقه، جهیزیه و ارزاق شکل‌گرفته است که ریشه در سبک زندگی گذشته جامعه ما دارد و در شرایط کنونی تمام جوانب حمایت از نیازمندان در برابر آسیب‌های فقر را پوشش نمی‌دهد.

شیران با بیان اینکه در حال حاضر مخارج ضروری خانوارها گسترده‌تر از امور معیشتی و ضروری است، گفت: هیچ نهاد حمایتی نمی‌تواند مدعی حمایت کامل از نیازمندان باشد و مهم‌ترین خدمتی که می‌شود به مددجویان این نهاد انجام داد، حمایت از آن‌ها برای نیل به خودکفایی و اشتغال است.

وی با ابراز امیدواری از جلب‌توجه بیشتر خیران و مردم نیکوکار اصفهان به اشتغال نیازمندان افزود: در سال‌های اخیر شاهد برپایی مؤسسات خیریه اشتغال محور هستیم که با فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی فعالان عرصه خیر و احسان می‌توان ظرفیت‌های زیادی در این زمینه ایجاد کرد و گام‌های بزرگ‌تری برای ایجاد شغل و به دنبال آن زدودن فقر از چهره جامعه برداشت.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.