تولید بذر گندم در ایلام

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی گفت:امکان تامین بذر پرورشی گندم غرب کشور در ایلام فراهم شده است.

تولید بذر گندم  در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;اسکندر زند بیان کرد: از مزارع گرمسیری استان ایلام در شهرستان مرزی مهران بازدید به عمل آمد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی و شیوه اجرایی شدن آن عنوان کرد: تولید بذر در ایستگاه شهرستان مرزی مهران در دستور کار قرار گرفته و سال گذشته پنج تن بذر پرورشی نوع یک و دو گندم و جو و 13 تن هم گندم پروشی نوع سه تولید شده است.

وی اظهارکرد: این مهم‌ می‌تواند پوشش مناسبی را به تولید بذر استان ایلام دهد و ایستگاه جدیدی هم در رضا آباد مهران ایجاد شده است که باید مسئله تامین آب آن مرتفع شود.

زند ادامه داد: قطعا با مشارکت بخش خصوصی می‌توان موضوع تامین بذر را برای غرب کشور در استان ایلام استارت زد که دراین رابطه هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی افزود: کار ساماندهی تامین بذر غرب کشور در استان ایلام به عنوان یک اولویت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ د

تولید گندم در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.