برگزاری جشنواره خوشنویسی شعر کردی در مهاباد

دومین جشنواره سالانه خوشنویسی شعر کردی "بزرگداشت ماموستا وفایی" در مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، پنجشنبه ۶ اردیبهشت دومین جشنوارە سالانە خوشنویسی شعر کردی  بزرگداشت ماموستا وفایی با حضور علاقه مندان، ادیبان و فرهنگ دوستان در تالار وحدت شهرداری مهاباد برگزار شد.

فرماندار مهاباد  در این مراسم با تاکید بر جایگاه ویژه هنر و هنرمند در جامعه، اظهار کرد: هنر نماد صلح، صفا و دوستی است و امیدواریم در این مملکت همیشه هنرمند بر صدر نشیند.

مسئول انجمن خوشنویسان مهاباد نیز با اشاره با جایگاه والای ماموستا وفایی در ادبیات کردی ، فارسی و عربی گفت: متاسفانە با گذشت ۱۲۰ سال از فوت وی هنوز دیوان کامل و صحیح از اشعار وی به چاپ نرسیده است. 

استاد آزاد محمودی اظهار کرد: نسخه های چاپی از دیوان اشعار وفایی، متاسفانه دارای غلط های فاحش و معانی نادرست است که نبود محل های جمع آوری اشعار شاعران، کمبود مراکز دانشگاهی تخصصی و... از مهمترین عوامل عدم موفقیت تصحیح درست دیوان این شاعر نامی هستند.

در ادامە گروە موسیقی مهاباد با خوانندگی عبداللە ماملی، سید طاهر میرسیدی با ساز سنتور، جلال رحیمی با ساز ویلون، فرامرز پورعلی با ساز ضرب و سوران مقدسی با ساز تار قطعاتی از موسیقی فولکلور اجرا نمودند.

انتهای پیام/ا

برگزاری دومین جشنواره سالانه خوشنویسی شعر کردی در مهاباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.